Maailmakuulus ooper „Carmen“ on saanud täiesti uue ja pööraselt mängulise ilme. Foto: Gabriela Urm

Oleviku teater

Maailmakuulus ooper „Carmen“ on saanud täiesti uue ja pööraselt mängulise ilme. Foto: Gabriela Urm
2 minutit
13 vaatamist

Muutused ja kriisid, mis on ühiskonda viimase paari aasta jooksul tabanud, nõuavad, et mõtleksime läbi oma elu ja ühiskonnakorralduse alused. Vaja on julgust, aga ka kannatlikkust ja põhjalikkust, et hinnata aega tema kolmainsuslikus täiuses: minevikus, olevikus ja tulevikus. Hariduse andmise paradoks on ikka olnud see, et minevikus kogutud teadmiste ja kogemuste najal õpetatakse olevikus neid, kes peavad tulema toime tuleviku maailmas. Paide Teater usub, et kunst saab Eesti koolidele siin toeks olla, pakkudes õpikute järele proovitud ja ajas kinnitust leidnud süsteemidele tuge just selleks, et kirjeldada tänast päeva ja katsetada võimalikke tulevikustsenaariume. 

Paide Teatri neljanda hooaja kevadtalv pakub eriilmelisi lavastusi ja mõttemänge aja ja mälu teemadel, nende kõrval aga ka teatrit selle vanas ja heas meelelahutuslikus tähenduses.

Veebruari alguses jõuab veel kahel korral lavale sügisel esietendunud „Lahinguväli“, mis viib vaataja rännakule tema enda mällu. Sügistalviste etenduste jooksul on kinnitust saanud tõsiasi, et mälestuste hulk pole kuidagi seotud elatud aastatega, ja nii sobib see rännak hästi ka noortele. 

Märtsis esietendub lavastus pealkirjaga „UDU: mälukontsert kolmele häälele“, mille saamislugu on mõneti omapärane. Nimelt tundsid tegijad pärast „Lahinguvälja“ esietendust, et leitud vorm ja teema pakuvad sedavõrd palju avastamisrõõmu, et otsustasid luua teisegi lavastuse, mis viib seiklema mäluäärsetele maadele. See on kolmehäälne kontsert, küsimuste sümfoonia ja ennekõike tõdemus, et pole mäletamist ilma unustuseta.

16. veebruaril esietendub Üüve-Lydia Toompere ja Siim Tõniste lavastus „Teine asi“, mis on korraga teatriskäik ja muuseumikülastus. Lavastus põhineb kogukondlikul uurimusel ja dokumentaalsetel materjalidel, samas on selles paras annus maagiat, tundmatuid reaalsusi ja libaantropoloogilist lähenemist.  

Ja siis muidugi „Carmen“ – maailmakuulus ooper, mis saanud täiesti uue ja pööraselt mängulise ilme Paide Teatri ja teater Musta Kasti koostöös Peeter Volkonskiga. Tragöödia ja komöödia, tsirkus ja kabaree põimuvad üheks ooperiajaloo suurteosega. Etendused toimuvad Paides, Tallinnas ja Haapsalus. 

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Teater REKY hakkab kevadel koos lastega mängurõõmu otsima

Internetimaailm haarab endaga kaasa üha rohkem ja üha nooremaid lapsi. Lapsed on unustanud mängu. Lavastusega…

3 minutit

Mitmekesine valik lavastusi Tallinna Linnateatris

Tallinna Linnateatris on sel hooajal lavale jõudnud klassikatõlgendused maailma dramaturgia kahelt mastimännilt, Shakespeare’ilt ja Molière’ilt.

Uku Uusberg…

2 minutit

Ugala teatris mängib peaosa kartul

Ugala teatris on tehtud lavastusi kuningatest ja kuningannadest, kangelastest ja kurikaeltest, aga mitte kunagi varem pole peaosas olnud kartul. Nüüd…

3 minutit
Õpetajate Leht