Kaheksandat korda toimuvate Tartu gümnaasiumide ühiskatsetega on liitunud 33 gümnaasiumi Eestis. Tänavused katsed toovad kaasa mitmeid muudatusi, neist tähtsaim on võimalus oma koolieelistust pärast testitulemuste selgumist muuta.
Haridus- ja Noorteameti (HARNO) digitaeeritud gümnaasiumide ühiskatsed toimuvad 21. aprillil. Ühiskatsete testid sooritanud õpilased saavad pärast testitulemuste selgumist otsustada 4. maini, kus koolis oma õpinguid jätkata. Varem pidid noored oma valikud juba enne testitulemuste selgumist põhjalikult läbi mõtlema, kuid korraldust on sel aastal muudetud.
Kui seni sai ühiskatsete tulemuste alusel kandideerida viide Tartu gümnaasiumisse, siis selle aasta teiseks suurimaks muudatuseks on võimalus kandideerida veel 28-sse. Ühiskatsetega liitunud gümnaasiume saab kontrollida siit.
Eesti Hariduse Infosüsteemi (EIS) keskkonnas toimuvaid digitaalseid ühiskatseid korraldavad 110 kooli üle Eesti. Esmalt registreerub õpilane Tartu ühiskatsete infosüsteemis ja seejärel suunatakse ta edasi EIS-i, kus ta valib testide sooritamise koha ning gümnaasiumid, kes tema tulemusi näevad. 14. ja 15. märtsil saavad õpilased registreeruda ühiskatsetele sooritamaks need oma koolis. Seda muidugi juhul, kui kool on registreerunud testi korraldajaks. Oma kooli osalemist saab kontrollida siit.
Kui õpilaskandidaat oma kooli eeltoodud nimekirjast ei leidnud, siis saab ta registreeruda ühiskatsetele 16.–28. märtsini ja sooritada need süsteemiga liitunud gümnaasiumites. Väljaspool Eestis õppivad ja varem lõpetanud kandidaadid esitavad avalduse kandideerimiseks piirkonna koordinaatorile.
Ühiskatsetel on varasema kolme testi – eesti keele, matemaatika ja loodusainete – asemel neli. Sel aastal lisandub inglise keel. Kõik testid on koostanud Tartu gümnaasiumite õpetajad. Iga gümnaasium on seadnud oma testide eelistused, mida vastuvõtul arvestatakse.
Oluline muudatus on põhikooli lõpueksamitega seotud tulemuste arvestamine gümnaasiumisse kandideerimisel. Põhikooli lõputunnistuse muutunud vormistus toob kaasa võimaluse näha lõpueksamite sooritamise protsenti ning järeleksami sooritanute tulemusi. See loob olukorra, kus gümnaasium ei pruugi ka katsed edukalt läbinut pärast lõpueksamite negatiivsete tulemuste avaldumist lõputunnistusel vastu võtta.
Lisa kommentaar