Rahvusvahelises ajakirjas European Journal of Teacher Education ilmunud Tallinna Ülikooli teadlaste artikkel „Adopting technology in schools: modelling, measuring and supporting knowledge appropriation“ pälvis 2023. aasta Euroopa õpetajahariduse ühenduselt parima artikli auhinna.
Artiklis tutvustatakse tehnoloogia omaksvõttu koolides, teadmiste omaksvõtu mudeldamist, mõõtmist ja toetamist. Küsimustik, mis loodi teadmiste omastamise mudelit kasutades, aitas tuvastada koolitustel kasutatavaid teadmiste loomise ja õppimise praktikaid. Instrument oli võimeline ennustama tehnoloogiaga täiustatud õppemeetodite kavandatud kasutuselevõttu laiemalt kui individuaalse taseme konstruktsioonid, rõhutades sotsiaalsete tavade olulist rolli tehnoloogiate võimalikul kasutuselevõtul klassiruumis
Artikli autorid on Tobias Ley, Janika Leoste ja Katrin Poom-Valickis TLÜ haridusteaduste instituudist, Kairit Tammets, Edna Milena Sarmiento-Márquez digitehnoloogiate instituudist ja Maarja Hallik ühiskonnateaduste instituudist.
Auhind antakse üle 26.–28. oktoobrini Portugalis Bragas toimuval ATEE 2023 talvekonverentsil.
Artikkel täispikkuses: Adopting technology in schools: modelling, measuring and supporting knowledge appropriation (tandfonline.com)
Lisa kommentaar