Avitame sind põhikooli füüsika õpetamise ja õppimisega

3 minutit
82 vaatamist

Eveli Raudla.

Legendi järgi hakkas Isaac Newton gravitatsioonijõudu lähemalt uurima pärast seda, kui talle õunapuu all istudes õun pähe kukkus. Tegelikult on aga paljud avastused saanud alguse just mõnest sellisest juhuslikust sündmusest, mis ärgitasid teadlasi kogetut edasi uurima. Ka Avita kirjastuse füüsika õppematerjalid on loodud eesmärgiga pakkuda avastamisrõõmu ja tekitada teadmishimu.

Füüsika õppekeskkond 8. ja 9. klassile koosneb õpikust, digiõpikust ja töövihikutest. Õpikute autor on Tartu Ülikooli koolifüüsika keskuse endine juhataja ja füüsikadidaktika lektor Henn Voolaid, kelle käe all on üles kasvanud terve põlvkond füüsikaõpetajaid. Tema põhjatu kogemuste pagasi najal kokku pandud materjali on toimetanud ja täiendanud õpetaja Eveli Raudla. Koostöös on sündinud õpikud, kus füüsikalisi nähtusi selgitatakse ohtrate näidete ja katsete kaudu. Eraldi on rõhku pandud joonistele ja illustratsioonidele, mis on loodud köitma lugeja tähelepanu, aitama kaasa õpikus selgitatu mõistmisele. Õpikute omapäraks on kompaktsus ja selgepiirilisus, mis võimaldab õpetajatel oma tööd paremini planeerida ja keskenduda kõige olulisemale.

Töövihikud on loodud õppe diferentseerimiseks, sealsed eri raskusastmega ülesanded võimaldavad õpetajal lähtuda oma õpilaste vajadustest ja võimetest. Ülesanded ärgitavad mõtlema, seoseid looma ja õpitut analüüsima. Pea igas peatükis on mõni lühem praktiline töö või katse ning iga suurem teemaplokk sisaldab ühte suuremahulist praktilist tööd.

Õpikute ja töövihikute juurde on kirjastus koostanud Valemiku nime all ilmunud vajalike valemite ja joonistega vihiku. Valemiku ruutkoodid viivad selgitava video või animatsiooni juurde Opiqu tasuta peatükis.

Opiqu keskkonnas asuvast digiõpikust leiab palju lisamaterjali (lisatekstid, joonised, pildid, animatsioonid, simulatsioonid, videod jms), mida õpetaja saab kasutada nii oma teadmiste täiendamiseks kui ka tunni ilmestamiseks, õpilased aga iseseisvaks õppimiseks ja õpitu kinnistamiseks. Selleks on digiõpikus automaatkontrollitavad ülesanded, mis annavad õpilasele kohe tagasisidet, kui hästi tal õnnestus õpitut mõista ja mida oleks vaja veel korrata. 

Õpetaja jaoks on igas peatükis mahukas ülesandekogu, kust on võimalik valida ülesandeid, mida õpilastele lahendamiseks saata. 

Nendele koolidele, kes on täielikult üle läinud digiõpikutele, ilmub 2024. aasta sügisel 8. klassi Opiqu töövihik, mis on mõeldud kasutamiseks koos digiõpikuga. Töövihik sisaldab ülesandeid, mida on mugavam lahendada paberil: joonised, graafikud, pikema lahenduskäiguga arvutusülesanded jms.

Kõigele lisaks ilmub 2024. a sügisel 8. klassi e-tund, mis koondab tervikuks kõik, mida õpetajal üheks edukaks füüsikatunniks vaja on: tunni detailne ülesehitus ja kava, töölehed ja -juhendid, videod, animatsioonid, simulatsioonid jmt, viited kasulikele ja huvitavatele artiklitele, töövihikuülesannete vastused/lahendused, kontrolltööd.

Ära jää õuna kukkumist ootama, tegutse kohe!

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Ole ise muutuse eestvedaja – kingi koolidele innovaatilisi õppevahendeid 

Inseneride liidu, kaubandus-tööstuskoja ja haridus-start-up’i Praktikal algatus „Oma silm on kuningas“ kutsub…

2 minutit

Kus füüsika ja keemia kokku saavad?

Tuntud nalja järgi uurivad keemiat õppima hakanud lapsed, kas keemia aatom on ikka seesama aatom mis füüsikas. Tegelikult on…

2 minutit
1 kommentaar

Üks kõigi, kõik ühe eest ehk Füüsikast saarlaste pilguga

Pole vast uudis, et füüsikaõpetajatest on Eestis kõige suurem puudus. Saaremaa Gümnaasiumis toimunud vestlusringis arutasidki…

13 minutit
Õpetajate Leht