Kuidas rääkida õpetajast? Südamega. Foto: Grete Grauberg, Haapsalu Põhikool

Loome koos tulevikku: alustava õpetaja toetamine

Kuidas rääkida õpetajast? Südamega. Foto: Grete Grauberg, Haapsalu Põhikool
3 minutit
165 vaatamist

Liitu alustava õpetaja tugiprogrammiga!

Õpetajatöö on kutsumus, kunst ja teadus. See on lakkamatu avastamine ja õppimine, mille käigus toob iga päev uusi väljakutseid ja rõõme. Iseäranis põnev, avastamist ja eneseleidmist tulvil on selle tee algus. 

Alustava õpetaja päevad on täis uusi kogemusi ja emotsioone. Tõeline koolielu, ainealane tegelikkus, õppetöö administratiivne pool, kolleegide ja lastevanematega suhtlemine, klassijuhatamine ning lugematud muud eneseteostuse võimalused – kõik see esitab töötee alguses olevale pedagoogile ootusi ja võib esialgu tunduda suisa ehmatav.

Selles keerises on väga oluline meeles pidada, et õpetaja ei ole üksi. Tema kõrval on mentor(id), kogenumad kolleegid ja juhid, kes kõik on sellel teekonnal nõu ja jõuga toeks. 

Kes on alustav õpetaja? Alustav õpetaja on õpetaja, kes on haridusasutuses tööle asunud: äsja ülikooli lõpetanu, karjääripööraja, pikemalt eemalolekult naasnu, uut tüüpi või uues haridusasutuses alustaja, pedagoogilise kõrgharidusega või ilma selleta.

Alustavad õpetajad saavad ülikoolist tuge 

Juba alates 2004. aastast pakuvad õpetajaid koolitavad ülikoolid, sealhulgas Tallinna Ülikool, alustava õpetaja tugiprogrammi (varasema nimega õpetaja kutseaasta), mis aitab õpetajatel edukalt oma karjääri alustada.

Tallinna Ülikooli tugiprogrammis saab iga alustav õpetaja ühe õppeaasta vältel osaleda sarnase kogemusega kolleegidest koosnevas tugigrupis. Ühiselt, asjatundlike ja kogenud koolitajate-juhendajate abil käsitletakse töös ette tulevaid situatsioone – nii rõõme kui ka väljakutseid.

Mida programm pakub?

Osalenute sõnul sisendab uut energiat ja motivatsiooni juba ainuüksi kolleegide kogemustest kuulmine ja mõistmine, et keegi ei ole üksinda. Lisaks saab õpetaja programmist kaasa hulgaliselt võtteid ja teadmisi võimalike probleemide varaseks märkamiseks, ennetamiseks, toimetulekuks. Igale osalejale pakutakse vajadusel ka individuaalse nõustamise sessioone. 

Eeloleval, 2024/2025. õppeaastal lisame Tallinna Ülikoolis alustava õpetaja tugiprogrammi mõned nüansid, näiteks oleme idanema pannud koostööplaanid SA Loova Põlvkonna läbiviidava programmiga „Arengusammud“, mis toetab õpetajat tema professionaalse arengu teel koos kolleegist õpipartneriga. Õpipartnerlus (ka juhendamine, ingl instructional coaching) annab tõenduspõhise võimaluse teha teise õpetajaga süsteemset arengule suunatud koostööd, jagada kogemusi ja leida lahendusi ühistele probleemidele.

Programmis osaledes

  • jagad kogemusi sarnases olukorras olevate kolleegidega,
  • omandad praktilisi oskusi ja teadmisi igapäevaste tööolukordadega toimetulekuks,
  • leiad tuge ja saad nõu kogenud mentoritelt ja koolitajatelt,
  • arendad enesekindlust ja motivatsiooni.

Programm on suunatud

  • lasteaiaõpetajatele,
  • üldhariduskoolide õpetajatele ja nende õpipartneritele,
  • kutsekooliõpetajatele.

Lisainfo: alustava õpetaja tugiprogramm Tallinna Ülikoolis

Kaarin Peet, alustava õpetaja tugiprogrammi juht, kaarin.peet@tlu.ee

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Mis töö jääb inimesele, kui robot on tõhusam ja tehisintellekt nutikam?

Veel hiljuti tunnetati, et robotid võiksid inimesi aidata või asendada lihtsates töödes. Tehisintellekti…

4 minutit

Kui muusika ja teater on Sinu teemad, siis on Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia Sinu ülikool

Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) tähendab sadat ja nelja aastat…

2 minutit

Loovterapeudiks Tallinna Ülikoolis

Loovteraapia on tuleviku eriala!

Loovterapeudiks on võimalik õppida Tallinna Ülikooli loodus- ja tervisteaduste instituudi kunstiteraapiate magistriõppes. Loovterapeut on vaimse tervise spetsialist,…

1 minut
Õpetajate Leht