Haridusteaduste instituudi juhataja Margus Pedaste (paremal), majandusõiguse professor Mari Ann Simovart (vasakul) ja õppedisainer Diana Sarik. Foto: erakogu

Haridusteadlased lõid kursuse gümnasistidele

Haridusteaduste instituudi juhataja Margus Pedaste (paremal), majandusõiguse professor Mari Ann Simovart (vasakul) ja õppedisainer Diana Sarik. Foto: erakogu
3 minutit
138 vaatamist
E-kursuse kvaliteedimärki antakse välja 2008. aastast eesmärgiga parandada digiõppe kvaliteeti ja tunnustada kursuste autoreid. Foto: Sven Paulus

Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuri kvaliteeditöörühm tunnustas digiõppe kvaliteedi kevadseminaril digiõppe tipptaseme vääriliseks Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi kursuse „Õpetajaeriala karjäärivalikuna“.

Digiõppe tipptaseme tiitli pälvinud e-kursuse „Õpetajaeriala karjäärivalikuna“ juht on haridusteaduste instituudi humanitaar- ja sotsiaalainete õpetamise programmijuht Liina Lepp, kellel on kursusele antud tunnustuse üle väga hea meel. „Püüdsime kursust luues lähtuda õppijast ja luua keskkonna, kus oleks õppija jaoks olemas ühtpidi vajalik struktuur ja selgus ning teisalt piisavalt võimalusi teha valikuid ja lähtuda oma huvidest ja vajadustest. Kokku sai kasulik kursus ja loodame, et see aitab gümnasistil erialavalikul selgemalt otsustada, kas õpetajaelu võiks olla tema karjäärivalik,“ ütles Lepp. 

Kursuse loomine tiimina oli Liina Lepa sõnul põnev väljakutse ja ta on väga tänulik iga meeskonnaliikme pühendunult panustamise eest. „Aitäh, Ingrid Koni, Anni Küüsvek, Andres Riik, Piret Einpaul, Äli Leijen, Margus Pedaste, Diana Sarik ja kolleegid Noored Kooli meeskonnast Triinu Pääsik ja Mona Mägi Soomer ning õpetaja Sandra Sagar Hugo Treffneri Gümnaasiumist,“ lausus Lepp. „Koos saab paremini kui üksi. Oskus üksteist kuulata, leida igaühe tugevused ja neid parimal viisil kursuse hüvanguks rakendada, oskus pingelistes olukordades hoida rahulikku meelt, toetada üksteist vajalikul viisil, oskus tegeleda tehniliste teemadega, millega varasem kokkupuude oli napp – seda kõike saime kursust luues harjutada.“

Liina Lepa kinnitusel on vahel hea sattuda olukorda, kus on enne selguse saabumist üksjagu segadust – kus on asju, mida veel ei oska, ja õppimisvõimalusi. „See aitab ka õppijaid paremini mõista,“ märkis Lepp. „Kursuse loomine andis meile meeskonnana võimaluse õppida ja see teeb rõõmsaks. Täname võimaluse eest panustada õpetajate järelkasvu gümnaasiumiõppijatele suunatud „Õpetajaeriala karjäärivalikuna“ e-kursuse loomise kaudu. Loodame, et koolid leiavad õppematerjali E-koolikotist üles ja võtavad valikainete nimekirja. Euroopa Sotsiaalfondile ja HTM-ile oleme ka tänulikud toetuse eest kursuse väljatöötamisel.“

Eesti Hariduse Kvaliteediagentuuri kvaliteeditöörühm tunnustas esimest korda kuue digiõppe tipptaseme kursuse autoreid silmapaistva pedagoogilise lähenemise ja tehnoloogilise lahenduse eest. Eesti ülikoolide, kõrgkoolide ja kutseõppeasutuste digiõppeekspertidest koosnev hindamiskomisjon leidis, et tiitli pälvinud kursusi iseloomustavad põhjalik õpijuhis, tulemusliku vastastikhindamise näited, interaktiivsed ja professionaalsed õppematerjalid, sisu sidusus ning näited ümberpööratud õppest. 

Lisaks avaldati seminaril 43 ülikoolide ja kõrgkoolide kursust, mis pälvisid e-kursuse kvaliteedimärgi. Seminari teema oli õppejõuks olemise kunst tehisaru ajastul ja digiõppe rakendamise arengu analüüs. 

Digiõppe tipptaseme tiitli pälvisid sel aastal Tartu Ülikoolist veel kursused „Majandusõigus“, mille peamine autor on Mari Ann Simovart, ning kursus „Political Developments in the Baltic Sea Region“, autoriks Heiko Pääbo. 


Haridusteaduste instituudi kursus „Õpetajaeriala karjäärivalikuna“.

Tunnustatud kursuste täielikku loetelu saab näha HAKA kodulehelt.

E-kursuse kvaliteedimärki antakse välja 2008. aastast eesmärgiga parandada digiõppe kvaliteeti ja tunnustada kursuste autoreid.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Paarispraktika: jagatud kogemus kui võimalus ja väljakutse

Eripedagoogika ja logopeedia tudengid lähevad üha sagedamini praktikale paarikaupa, mis loob unikaalse ja mitmetahulise õpikeskkonna.

Logopeedia…

7 minutit

Värske EHA keskendub üldpädevustele ja heaolule

Eesti Haridusteaduste Ajakirja (EHA) värskest ajakirjanumbrist leiate üheksa väga aktuaalset teadusartiklit Eesti haridusteadlaste Eestis tehtud uuringutest. Eripedagoogika…

4 minutit

Keelt märgata on tahte küsimus

Praegusel suurte muutuste ajal on üha olulisem mõista keele olemust, keele rolli mõtlemises ja õppimises ning veelgi laiemalt – inimeseks olemises,…

8 minutit
Õpetajate Leht