
Eesti Meremuuseum tähistab 23. veebruaril 90 aasta juubelit. Algselt väikesest muuseumist on aja jooksul saanud Eesti üks suurimaid ja populaarsemaid mäluasutusi, kus jagub avastamist kõigile. Kuigi muuseumid kajastavad traditsiooniliselt minevikku, on nende ülesanne peegeldada ka olevikku ja vaadata tulevikku.
Eesti merendussektor areneb ja vajab tulevikus järjest rohkem inimesi eri ametikohti täitma. Paljude õpilaste ja õpetajate jaoks on info sellest valdkonnast aga vähene või puudub üldse. Lisaks teame, et valima kiputakse valdkonnast, mis on meie kasvukeskkonnast tuttav: inseneride lastest saavad sageli insenerid, näitlejate lastest näitlejad. Seetõttu keskendume sel aastal teadlikkuse edendamisele merenduskarjäärist, ja seda mitte ainult gümnaasiumiealiste noorte seas, sest huvi ning teadlikkus õpinguvõimalustest ja karjääriteedest kujuneb kogu elu ja tööelu käsitleda pole kunagi liiga vara. Milliseid oskusi vajab mind huvitav amet? Kus seda õppida saan? Millistele ainetele ja eelteadmiste omandamisele pean üldhariduskoolis rõhku panema? Millist isiksusetüüpi soosib teatud ametikoht ja mida peaksin endas arendama?
Mereametitest tulevad esimesena meelde laevameeskonna ametipostid, ometigi on see maailm palju laiem ja areneb pidevalt. Juba mitusada aastat on lisaks meremeestele olnud laevameeskonna liikmeteks ka teadlased. Seda kajastab Lennusadama ajutine näitus „Kuulsad mereretked“. Tutvustame eurooplaste meritsi tehtud avastusretki Vaikse ookeani aladele ja nende kaardistamist 19. sajandil, mille jooksul kujunes oluliseks nimeks baltisakslane Adam Johan von Krusenstern. Tema juhitud ümbermaailmareisil olid kaasas näiteks loodusteadlased ja astronoom. Näitusega seotud muuseumitunnis on lasteaialastel ja algklassiõpilastel võimalus tutvuda maadeavastuslaeva meeskonnaga, kelle hulka kuulusid nii madrus kui kokk, aga ka kartograaf ja botaanik. Vanematele õpilastele mõeldud tund lõimib geograafiat, ajalugu ja ühiskonnaõpetust, tutvustades maadeavastajate tegevust maailma kaardistamisel, laevaelu ning käsitleb ka sellist avastusretkedest tulenenud nähtust nagu kolonialism.
Tänapäeval uurivad merd merebioloogid ja allveearheoloogid, lisaks on palju spetsiifilisi merendusega seotud töökohti, mida Krusenstern poleks osanud ettegi kujutada: tuuleparkide käitamiseks vajalik personal, naftapuurtornide hooldustehnikud, allveerobotite disainerid jms. Lähiajal plaanime välja arendada programme, mis aitaksid merevaldkonna töid koolinoortele ja õpetajatele lähemale tuua. Kõige paremini õnnestub see koostöös õpetajatega, seega oleme avatud soovitustele, ettepanekutele ja koostööprojektidele.

Tulevad sündmused õpilastele või peredele
- Koolivaheaja tegevusprogramm 26. ja 27.02.2025 kl 12–14, vanusele 7–12
- Linnalaager 15.–17.04.2025, vanusele 8–12
- Öö muuseumis 25.04.2025, peredele

Lisa kommentaar