Merenavigatsiooni töötuba. Foto: TalTechi tehnoloogiakool

Uudishimu kohtub teadusega TalTechi tehnoloogiakoolis

Merenavigatsiooni töötuba. Foto: TalTechi tehnoloogiakool
2 minutit
31 vaatamist

Tallinna Tehnikaülikooli tehnoloogiakool tegutseb alates 2005. aastast, pakkudes mitmesuguseid võimalusi tehnoloogiamaailma avastamiseks. Eesmärk on tegeleda igas vanuses õpilastega, tutvustada tehnoloogiamaailma ja näidata, et inseneriharidus on põnev, jõukohane, elulähedane ja avardab tulevikuvõimalusi.

Meie tegevused hõlmavad kursuseid, töötubasid ja laagreid, mis arendavad tehnoloogiateadmisi ja -oskusi. Juba lasteaia vanemate rühmade lapsed saavad osaleda käed-külge-tegevustes, mis arendavad nende tehnoloogiateadmisi ja -oskusi. Kooliõpilastele pakume kursuseid ja töötubasid, mis võimaldavad neil arendada oma tehnilist taiplikkust tegutsedes.

TalTechi tehnoloogiakooli tegevused on kursused põhikoolile ja gümnaasiumile, töötoad lasteaia vanematele rühmadele, põhikoolile ja gümnaasiumile, tehnoloogialaagrid põhikoolile, „Noore inseneri“ programm (NIP), „Tuleviku insener-disaineri“ programm (TID). 

TalTechi tehnoloogiakoolis toimunud dr Cristina Krooni loengus õpetajatele arutati, kuidas ajuteadus aitab optimeerida õpi- ja töövõimekust, keskendudes matemaatika õpetamisele ja õppimisele. Loengus rõhutati, et matemaatikaoskus algab juba lapsepõlvest, kus loendamise ja hulkade suuruse määramise oskus paneb aluse tugevamale süvenemis- ja tähelepanu fookustamise oskusele. Samuti rõhutati järjepidevuse ja positiivse hoiaku olulisust matemaatika õppimisel.

Tehnoloogiakooli töötoad kasutavad Lego töövahendeid, et tutvustada varajast matemaatikat mänguliselt. Näiteks töötoas „Matemaatika on lihtne ja lõbus“ õpivad lapsed kujundeid sobitama ja arvutama. Algkoolile mõeldud töötoas „MatataLab väljak“ õpivad lapsed mänguklotse ja roboteid kasutades geomeetrilisi kujundeid.

Põhikooliõpilased saavad Scratchi töötoas luua programme, mis aitavad kinnistada matemaatikas õpitud teemasid, näiteks arvutada ristküliku ümbermõõtu ja pindala. Lego roboteid saab programmeerida Pythonis, et täita mitmesuguseid ülesandeid.

TalTechi meresüsteemide instituudi töötoas „Põhjaelustiku uuringud ja merekeskkonna seisundi hindamine“ gümnaasiumiõpilastele rõhutatakse matemaatilise analüüsi tähtsust. Töötoas „Merenavigatsioon“ omandatakse praktiliste ülesannete ja teooria abil teadmisi merekaartide, mõõtkavade, kiiruse ja kauguse ühikute ning laeva kursi kohta.

Tagasiside näitab, et paljud osalejad jätkavad hiljem TalTechi tehnoloogiakooli kursustel ja projektides. Tule ja avasta, kuidas uudishimu kohtub teadusega TalTechi tehnoloogiakoolis!

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kitsas matemaatika aitab taastada õpirõõmu

Kõik, kellesse usutakse ja keda toetatakse, on võimelised matemaatikaga tegelema.

Kitsa ja laia matemaatika eraldamine on tekitanud algusest peale ühiskonnas…

7 minutit
4 kommentaari

„Kuidas nad on teinud ära riigieksami?“ – Aukliku taseme tagamaad

Ülikooli astunud noorte kohati olematu tase matemaatikas ja füüsikas sunnib õppejõude esmakursuslastele läbi…

11 minutit

Matemaatikaärevus – mitte lihtsalt seisund, vaid abivajadus

Üha enam on teadlased hakanud rääkima matemaatikaärevusest. Kuidas see tekib ja kas sellest saab vabaneda?

Matemaatikaärevus…

8 minutit
Õpetajate Leht