
Kauni looduse keskel asuva Palamuse muuseumi harivad ja põnevad programmid on nii hea vahepala õppeaasta jooksul kui sobivad ka kooliaasta meeldejäävaks lõpetamiseks.
Vana aja koolitunnis saab ülevaate Lutsu-aegsest koolielust ning lugeda, rehkendada ja laulda. Mälestuseks kirjutab igaüks endale sule ja tindiga tunnistuse.
Mängus „Tootsi seikluslik kodutee“ tuleb lahendada ülesandeid, kus on ühendatud virtuaalsus ja tegelikkus. Selle käigus saab aimu, millised nägid „Kevade“ tegelaste kooliajal välja hooned, mis on tänaseni säilinud.
Tähelepanelikkuse, nutikuse ja koostööoskuse saab proovile panna programmis „Kiire jooks“. Rühmatööna leitakse vastused raamatu „Kevade“ teemalisele ristsõnale, mille lahendus juhatab peidetud Palamuse kaardini. Selle abil leitakse hooned, mis on seotud Raja Teele alg-kujuga. Kui hoonetest fotod tehtud, tuleb jõuda kiiresti tagasi muuseumi, kus tehakse mängu tulemustest kokkuvõte.
Oskar Lutsu loodud Paunvere maailma tutvustab programm „Kirjanduslik teekond Palamusel“. Ringkäigul saab teada „Kevade“ algkujudest ning näha nendega seotud hooneid ja paiku.
Filmidega „Kevade“, „Suvi“ ja „Sügis“ seotud kohti tutvustab programm „Paunvere filmiradadel“. Ringkäigul avatakse filmitegemise telgitaguseid, näeb koolimaja, kirikut, apteeki jm ning käiakse kalmistul ja Oskar Lutsu sünnikohas.
9. ja 12. klassile mõeldud programmis „Viimane koolikell“ kontrollitakse, kas raamatutarkus on omandatud ja ollakse valmis ellu astuma. Soovijad saavad parvetada.
Juunikuine programm „Päev Tootsi-aegset koolielamust“ annab eheda pildi sellest, milline oli 19.–20. sajandi vahetuse koolipäev. Riietutakse selleaegsetesse kostüümidesse ning nutiseadmed jäävad oma aega ootama. Tunniplaanis on usuõpetus, ilukiri, lugemine, rehkendamine, kodumaateadus, laulmine ja käsitöö. Vahetundides saab mängida, parvetada ning keha kinnitada. Pärast tunde tehakse koos majapidamistöid. Viietunnise programmi lõpus jagatakse tunnistusi.
Olete oodatud meie õue peale!

Lisa kommentaar