- Väike-Maarja Gümnaasiumi inglise keele õpetaja Relika Maripuu on kasutanud Euroopa Komisjoni Õpinurga materjale tundide elavdamiseks juba aastaid. Tema sõnul on vahendid muutnud tunnid praktilisemaks ning äratanud huvi ka neis õpilastes, kes alguses tagasihoidlikumalt kaasa töötasid.
Maripuu jaoks oli alguses üllatav, kuivõrd mänguhimulised on vanemate klasside õpilased. „Kuna ma kasutan Õpinurga materjale tavaliselt sisendina või tunni elavdamiseks, on aastate jooksul laste lemmikuteks kujunenud mitmesugused õppemängud. Ning millisele lapsele, hoolimata vanusest, ei meeldiks mängida?“ rääkis ta.
Õppemängudest tõi Maripuu välja „Ajamasina“ ja viktoriini „EL ja mina“. „Ajamasin“ on kiire tempoga mäng, mis paneb proovile teadmised Euroopa ajaloost. Mäng ühendab teadmiste kontrolli ning osavusmängu elemendid: kosmoselaeva juhtides tuleb valida õige vastus ning vältida takistusi. Viktoriin „EL ja mina“ annab noortele kiire ja selge ülevaate Euroopa Liidust. Mäng koosneb neljast teemast, mida saab vastavalt vajadustele kohandada.
Noorema vanuseastme materjalidest on Maripuu õpilaste lemmikud „Leia lipupaarid“ ja „Leia maamärgid“. Mõlemas mängus tuleb avada kaarte ning leida sobivad paarid, mis aitavad lastel Euroopa riikide lippe ja tuntud vaatamisväärsusi kiirelt meelde jätta. Mängud on lühikesed, lihtsad ja kaasahaaravad.
Maripuu seob keeletundidega ka ajaloo, kultuuri, energia ja kliima teemasid, mis aitavad lisaks aineteadmistele arendada üldpädevusi. „Kuna 9. klassi õpilased valivad sageli ühiskonnaõpetuse eksami, aitab Õpinurga materjalide kasutamine kinnistada või tuletada meelde teises aines õpitut. Vanemad õpilased on aga näiteks teada saanud, kuidas Euroopas reisida, õppida või töötada,“ lisas ta.
Lugemiseks soovitab ta materjale „EL-i lühitutvustus“ ja „Euroopa Liit: mis see on ja kuidas toimib?“. Esimene annab ülevaate Euroopa Liidust ja milleks seda vaja on. Näiteks selgitatakse euro kasutamist, Schengeni mõtet ja Euroopa rohelise kokkuleppe eesmärke. Teine materjal jaguneb kolmeks osaks, mis käsitlevad EL-i olemust, tegevusi ja mõju inimeste elule ning institutsioonide koostööd.
Soovitused õpetajatele Õpinurga kasutamiseks
„Kindlasti võiks Õpinurga materjale kasutada ühiskonnaõpetuse ja keeleõpetajad. Kui sulle meeldib eri valdkondi ja teemasid oma ainetunniga lõimida, sa ei õpeta ainult õpiku järgi ning soovid õpilasi tundi kaasata, siis leiad Õpinurgast endale kindlasti sobivaid materjale,“ ütles Maripuu.
Tema sõnul hõlbustab Õpinurga kasutamist lihtne menüü – õpetaja saab valida endale sobiva vanuserühma, teema, keele ja materjali liigi. „Kui leiad sobiva materjali, lase loovusel lennata. Kui aga soovid veelgi lihtsamat varianti, siis on olemas ka juba välja töötatud tunnid koos üksikasjaliku juhendmaterjaliga,“ soovitas Maripuu.
Õpinurk on Euroopa Liidu platvorm, kust leiab tasuta kasutusvalmis materjale 24 keeles, sealhulgas eesti keeles. Teemad varieeruvad energeetikast, kliimast ja tervishoiust kuni digioskuste, demokraatia ja Euroopa Liidu rollini maailmas. Platvormi eesmärk on ühendada koolis õpitu eluliste probleemide ja võimalustega, millega Euroopa ja kogu maailm praegu tegeleb. Nii muutuvad tunnid veelgi praktilisemaks ja inspireerivamaks, aidates õpilastel mõista ühiskonna toimimist ja oma rolli selles.
Õpinurgaga saab tutvuda ja oma järgmise tunni jaoks sobivad töövahendid välja valida Euroopa Liidu ametlikult veebisaidilt või lihtsustatud Õpinurka tutvustavast paketist.





Lisa kommentaar