- Eesti Keele Instituut ja EdTech Estonia otsisid 36-tunnisel häkatonil uuenduslikke hariduslahendusi eestikeelsele õppele ülemineku toetamiseks. Võistles 25 ideed ja ligi sada osalejat, kellest kolm parimat meeskonda jätkavad järgmised kolm kuud oma ideede arendamist auhinnafondi toel.
EKI keeleõppe tehnoloogia valdkonna juht Tiiu Kivistik lausus, et häkatonil tegeleti aktuaalsete väljakutsetega nagu õppijate motivatsiooni tõstmine ning üleminek eestikeelsele õppele kõigil haridustasemetel.
Reede õhtul tutvustasid kümme parimat meeskonda haridusvaldkonna ekspertidest ja ettevõtjatest žüriile oma lahendusi. Finaali jõudsid õigekirja põhireeglite õpperakendus Digimaurus, ekraanivaba kakskeelne audioplatvorm väikelastele Duotale, personaalse õpitee lahendus EdUp, Gamified Learning Engine platvorm õppematerjalide keeletaseme hindamiseks, digitaalne logopeed Häälikukosmos, vestlusrobot Keelesemu, interaktiivne lahendus matemaatika õppimiseks Leo, rakendus laste kõne- ja keelearengu toetamiseks Milo, veebirakendus suulise lugemisoskuse arendamiseks Nutilugemik ning sõnaveebil põhinev lahendus üleminekukoolidele Sõnapõnn.
Žürii tunnustuse pälvisid Duotale, Milo ja Sõnapõnn, sTARTUp Day eriauhinna pälvis Digimaurus.
„Paljud meeskonnad lahendasid päris probleeme ja pakkusid ebastandardseid lahendusi. Näiteks anname tõuke tööriista loomisele, mis on võimeline pakkuma logopeedilist tuge nii eestikeelsele kui ka muukeelsele lapsele,” ütles žürii liige, Püha Johannese Kooli kaasasutaja, SA TI-Hüpe nõukogu liige ning Haridus- ja Teadusministeeriumi AI-nõukoja liige Oleg Shvaikovsky.
EdTech Hack haridustehnoloogia häkatoni eesmärk on töötada meeskondlikult välja ja katsetada uudseid ideid, mis parandavad hariduse kättesaadavust või pakuvad lahendusi olemasolevatele probleemidele.






Lisa kommentaar