Õpetajate Leht 22. mail
Supervisioon igasse kooli!
Ristiku kool sõlmis eelmisel aastal lepingu viie superviisoriga, kes töötasid nende koolis aasta aega. Ristiku põhikooli direktor Katrin Luhaäär leiab, et sama põhjaliku supervisiooni peaks tegema Eestis läbi iga kool.
Õpilane ei ole arvutiliides: e-kool vajab õpetajat, mitte „tuge“
Seoses koroonakriisi ja e-õppe ning koduste rolliga on kasutusel võlusõna „tugi“. Lapsevanem Barbi Pilvre võtab kriisiaja õppetunni koduse „tugiisiku“ seisukohalt kokku nii: e-kool ei tööta ainult tehniliste lahenduste abil, vaja on inspireerivaid ja professionaalseid õpetajaid, keda kodune „tugi“ ei saa asendada.
Kas teeme lõpuaktuse sees, väljas või veebis?
Koolid ei kiirusta lõpuaktuste pidamise vormi ja aja suhtes lõplikku otsust langetama ja on pigem äraootaval seisukohal.
Milleks meile E-koolikott?
SA Innove spetsialistid selgitavad, miks ja kuidas muudab avatud õppematerjalide idee Eesti hariduse mitmekesisemaks ja võrdsemaks. E-koolikott on riiklikult loodud digitaalse õppevara portaal. Spetsiaalselt õppematerjale koondava keskkonna eesmärk on muuta õppematerjalide leidmine lihtsamaks, sest tavalised otsingumootorid ei erista õppematerjale muudest veebilehekülgedest.
Õpilased koostasid keskkonnateemalise harta
Pärnu ühisgümnaasiumi eestvedamisel on valminud Euroopa keskkonnateadliku kodaniku harta. Ingliskeelne dokument on kokku pandud kuue riigi kooliõpilaste ühise mõttetöö tulemusena Erasmus+ projekti toetusel.
Lasteaiaõpetaja enesetäienduse mitu tahku
Oma professionaalsuse tõstmiseks peab lasteaiaõpetaja end pidevalt täiendama, uusi oskusi ja teadmisi omandama. Koolitaja Ene Tigas kirjutab, milliseid koolitusi õpetajad kõige enam vajavad ning kuidas saadud teadmisi rakendavad.
Nutikad õpilased teevad puidust isegi hambaharju
Võrumaa KHK kompetentsikeskus Tsenter on avatud õpilastele, kel on lennukaid ideid ja soov need ellu viia. Keskuse konsultant aitab noori nõu ja oskustega, kuni nende mõttest valmib kohapeal toode.
