Õpetajate Leht 13. jaanuaril

2023. aasta olulised haridussündmused

Juba kaheksandat korda kogus Õpetajate Leht uue aasta hariduskalendrisse valdkonna tähtsamad uuendused, muudatused, sündmused, konkursid ja võistlused.

Ukraina laste õpetamine Kose Gümnaasiumis

Kose Gümnaasiumis töötavad kõik Ukraina lapsed tunnis aktiivselt kaasa. Eesti keele tunnist on selle kohta ka video. Matemaatika tasemetöö tegid Ukraina 4. klassi lapsed hästi. Kooli juhtkond tänab Ukraina laste kiire kaasamise eest nii oma kui ka Ukraina õpetajaid ning Kose vallavalitsust, kes on kooli toetanud. Puudust tuntakse muukeelsetele lastele mõeldud õppematerjalidest.

Konverents pakub ettevõtlikule koolirahvale õpiampsudest maiuspalu

Juba kolmandat aastat kutsub haridus- ja noorteameti ettevõtlus- ja karjääriõppe programm „Edu ja tegu“ kõiki, kes soovivad noortele edasi anda ettevõtlikku mõtteviisi ja ettevõtlus- ning karjääriteadmisi, virtuaalkonverentsile. 25. ja 26. jaanuaril toimuval konverentsil „Teadlikult tulevikku“ kuuleb kahe päevaga veerandsadat esinejat. Õpiampsudest maiuspalu ja häid kogemusi pakuvad praktikud: ettevõtjad, õpetajad, koolijuhid, teadlased.

Mida teeb lasteaias mänguterapeut?

Pea igas rühmas on lapsi, kes ei oska teistega suhelda ja mängida. Laps silkab rahutult mööda tuba siia-sinna, võtab teiste käest asju ära, keerates kogu rühma keeristormina üles. Mänguterapeut aitab lapsel toime tulla emotsionaalsete, psüühiliste või muud laadi keeruliste olukordade või seisunditega ning oma emotsioone ja pingeid mängides välja elada.

Õppejuhi roll ja vastutus on igas lasteaias erinev

Tallinna lasteaedade õppejuhtide aktiivgrupp sündis tõdemusest, et eri linnaosade lasteaiad võiksid rohkem koostööd teha ja saada nõnda aimu ka teiste üritustest, rõõmudest, eripäradest. Kui algselt korraldati igal aastal õppesõite, tutvumaks Eesti teiste lasteaedade töökorraldusega ja vahetada kogemusi, siis peagi hakati ühiselt kavandama infopäevi ja koolitusi. Viimati õppisid õppejuhid koos novembris Laulasmaal toimunud inspiratsioonipäevadel.

Paljud õpilased ei saa aru, mida loevad

Rootsi õpetajate väljaanne Läraren nimetab lugemiskriisiks olukorda, kus õpilased võivad teksti isegi ladusalt lugeda, kuid loetut siiski ei mõista. Haridusteadlane Barbro Westlund rõhutab, et oluline on õpetada lugema ja kuulama ka erialatekste.

Valusast teemast vaikimine võib olla pagulastele karuteene

Soome Opettaja lehes avaldab kasvatusteaduse professor Mervi Kaukko arvamust, et pagulaslapsed peaksid saama läbielatust rääkida. Tampere ülikooli uurimisprojekt tõi päevavalgele, et Soome koolides ei juleta kõnelda pagulasõpilastega seotud teemadest kartuses õpilasi (häbi)märgistada. Kuid nii ei saa ka arendada oskusi ega käitumisviise, mis vastaksid nende õpilaste vajadustele.

Õpetajate Leht