Õpetajate Leht 5. märtsil
Reservis olevad õpetajad on väärtuslik ressurss
Veebruarikuu alguses avalikustas Arenguseire Keskus lühiraporti „Õpetajate reserv Eestis“. Raporti andmetel on Eestis praegu ca 2300 inimest, kes läbisid aastatel 2005–2022 õpetajakoolituse, kuid ei tööta õpetajana. See on tervelt 14 protsenti õpetajate koguarvust Eestis. Kui lisada juurde ka enne 2005. aastat õpetajahariduse omandanud, on kvalifitseeritud õpetajate varu veelgi suurem. Ilmselgelt on see väärtuslik ressurss ja tasub mõelda, kuidas seda kasutada. Millistel tingimustel oleks reservis olev õpetaja valmis kooli tööle naasma või asuma?
Katrin Soika: mõtteid keemia õpetamisest
Keemiaõpetaja Katrin Soika videosse võetud keemiatunni analüüs. Soika selgitab, miks ta esitab küsimusi vastajale palli visates, miks laseb õpilastel ülesandeid lahendada rühmadena ja lubab edasijõudnud õpilastel sellesama tunni ajal süveneda individuaalselt keemia teistesse teemadesse.
Ettevaatavalt e-eksamitest
4.–7. märtsini toimub inglise keele, 12.–14. märtsini eesti keele kui teise keele ja 9. aprillil eesti keele e-katseeksam. Harno testide ja hindamise osakonna juhataja Aimi Püüa selgitab, kuidas need läbi viiakse.
Teatri mitu nägu Haapsalus
26. märtsil, päev enne rahvusvahelist teatripäeva peavad oma teatripidu koolinoored. Sel korral Haapsalus ja deviisiga „Teatri mitu nägu“. Kokku 18 teatri ja haridusasutuse abil saavad õpilased osa laiast valikust töötubadest – ja õhtu lõpuks ka ainulaadsest etendusest, kus mängivad Läänemaa enda noored.
Registreerimine töötubadesse VAT Teatri kodulehel on juba alanud!
Peaksime oskama näha mitte tülikat, vaid mures lapsevanemat
Mida peaks õpetaja tegema, kui on saanud mõnelt lapsevanemalt korraliku sauna? Kuumale kerisele vee viskamise asemel võiks enne end siiski maha jahutada ja mõjutada ka lapsevanemat sama tegema. Soovitusi koostööks ka agressiivsemalt käituvate lapsevanematega jagab Eesti Koolipsühholoogide Ühingu juht Karmen Maikalu.
Katkist pilli ei tasu nurka visata!
Tallinna Ülikooli ELU projekti Balalaika grupi liige Kelli Kiipus kirjutab, kuidas saab koolide 3D-printereid kasutada kooli muusikariistade remontimiseks.
Kõrvalpilk
Tele- ja raadioajakirjanik Juhan Kilumets meenutab soojalt oma õpetajaid, kes võtsid aega õpilastega suhtlemiseks. Kes kuulasid ära, toetasid ja inspireerisid. Kes olid eeskätt inimesed. Juhan Kilumetsa arvates leiab hea õpetaja aega õpilasega rääkimiseks.
Soostereotüübid õpikutes ja klassis
Ikka veel leidub üksikuid õpikuid, mille illustratsioonidel on poisid tragid ja ettevõtlikud, kuid tüdrukud passiivsed pealtvaatajad. Ka õpilastel klassis on oma tugevamad soostereotüübid.
