Õpetajate Leht 19. märtsil

Kui õppimiskohustuse iga tõuseb 18. eluaastani

Riik plaanib aastal 2025 tõsta õppimiskohustuse ea 18. eluaastani. Räägime muudatuse põhjustest ja korraldusest ning uurime, mida arvavad sellest koolijuhid.

Eestikeelsele õppele üleminekut toetav õppevara – kuidas tagada kvaliteet?

Seoses üleminekuga eestikeelsele õppele on saanud Eesti Keele Instituut (EKI) väga suure ülesande: luua muukeelsete õppijate õpetamiseks üheksa kvaliteetset õppekomplekti. Eesti keele õpikute autor Mare Kitsnik arutab selle üle, milline on kvaliteetne õppematerjal, mis on üheksa komplekti korraga loomise riskid ja kas neid on võimalik maandada. Artiklit kommenteerivad Pille Kõiv HTM-ist ja Svetlana Tsarjova EKI-st.

HEVI mess tõi kokku üle 600 huvilise

14. märtsil toimus Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskuses kuuendat korda HEVI mess, kus haridusliku toe vajadusega õpilased said ülevaate kutsekoolides pakutavatest erialadest, õppimisvõimalustest ja tugimeetmetest. Kohale oli tulnud üle 600 huvilise: koolinoori, nende lähedasi, õpetajaid, tugispetsialiste.

Kõrvalpilk

Et neuroteadlane Jaan Aru oli tark ja tubli õpilane, annab tunnistust näiteks see, et kord põhikoolis pani üks ranguse poolest tuntud õpetaja talle kontrolltöö hindeks viie, kuigi töös oli viga. Tollal imestas Jaan, kuidas õpetaja vale vastust tähele ei pannud. Hiljem õpetaja tunnistas, et polnud võimeline Jaani kohutavat käekirja lugema, ta lihtsalt usaldas poissi. Hea õpetaja on Jaan Aru arvates see, kes teeb asju omamoodi.

Tabasallu tuleb sõimerühmadele mõeldud lasteaed

Tallinna lähiümbrusesse kerkib iga aastaga aina uusi elamurajoone, kus elab palju noori lastega peresid. Kuna seadus kohustab omavalitsusi pakkuma lapsele lasteaiakohta alates pooleteisest eluaastast, tuleb ehitada juurde ka uusi lasteaedu. Harku vallas avab sel aastal uksed kaks uut lasteaeda, millest üks on mõeldud ainult sõimeealistele lastele.

Kuidas inimkesksel ajastul pädevalt toime tulla?

Keskkonnateemades tundlikud ja katastroofe pelgavad õpilased vajavad julgustavaid tulevikuvisioone, mitte hävingut kuulutavaid stsenaariume. Rahvusvahelise projekti CultureNatureLiteracy raames uurivadki teadlased, milliseid oskusi ning teadmisi vajavad lapsed eluks inimkesksel ajastul. Projektis löövad kaasa ka Tartu Ülikooli haridusteadlased, kes töötavad välja õppematerjale ja kõigile kättesaadava e-kursuse.

Õpetajate Leht