Õpetajate Leht 21. mail
Õppimiskohustuse mõju omavalitsustele
Riik plaanib järgmisest aastast tõsta õppimiskohustuse ea 18. eluaastani. Millised on õppimiskohustuse ea pikendamisega kaasnevad põhilised muudatused ja mida toovad need kaasa kohalikele omavalitsustele?
Õppimiskohustusest ja selle rakendumisega seotud kuludest
HTM-i keskhariduse arendusjuht Mari Tikerpuu selgitab, et õppimiskohustuse juurutamisel võtab täiendavate õppekohtade loomise vastutuse valdavas osas riik. Kohalikele omavalitsustele õppekohtade loomisega seoses täiendavaid kulusid ei teki, kohaliku omavalitsuse ülesanne on seirata õppimiskohustuse täitmist.
Kirjade laviin, kõrged nõudmised ja juristiga ähvardamine – paljud õpetajad ei pea lastevanemate survele vastu
Järjest nõudlikumad lastevanemad ja nende sekkumine hindamisse toob üha enam kaasa õpetajate läbipõlemise ja ametist lahkumise. Kolmandik alustanud õpetajatest lahkub Eestis töölt esimese kolme tööaasta jooksul. Sellest enamgi on lahkujaid kogenud õpetajate seas.
Õpilasuurimus käsitles eestikeelsele haridusele üleminekut
Eestikeelsele haridusele ülemineku teemal meedias kõlavad arvamused on seinast seina ja selget pilti luua raske. Miina Härma Gümnaasiumi 12. klassi õpilane Kärt Rentel oma gümnaasiumi uurimistöös vaatluse alla üleminekuga kaasnevad väljakutsed Tallinna ja Narva ajalooõpetajate näitel.
Kas õpetaja sõna on vaba?
Eesti Haridustöötajate Liidu jurist Külli Kröönström selgitab, millised õigused on õpetajal sotsiaalmeedias arvamust avaldades ja kas koolijuht saab talle piiranguid kehtestada.
Kõrvalpilk
Kui hariduspsühholoog Grete Arrol on vähegi võimalik, ei sega ega katkesta ta oma tegevusele või mängule keskendunud last. Keskendumine arendab keskendumisoskust ja see oskus on üks õnneliku elu alustalasid. Eesti koolis toimitakse Grete Arro sõnul liialt kõhutunde põhjal.
KULTUURISUVI
Kooliaasta hakkab peagi lõppema ning on paras aeg minna kinno, muuseumisse, kontserdile või mõnd head suvelavastust nautima. Loe lähemalt kultuurikülgedelt.
