Õpetajate Leht 8. aprillil

Mis maksab medal?

Kuld- ja hõbemedalid, mida tublimatele gümnaasiumilõpetajatele välja jagatakse on pika ajalooga ja õpilaste jaoks senimaani kõrges hinnas. Medali väljateenimine nõuab aga suurt pingutust ja sellega kaasneb üksjagu peavalu. Õpilased, kellel medalivõimalus avaneb, töötavad tihti üle ning pingest puutumata ei jää ka õpetajad, kelle pandud hinnetest noorte medališansid otseselt sõltuvad.

Kuidas suhtuda koolis anonüümsetesse kaebustesse?

Eesti Haridustöötajate Liidu jurist Külli Kröönström selgitab konkreetse näite varal, kas ja kuidas peaks juhtkond reageerima õpetaja aadressil laekunud anonüümsesse kaebusse.

Lapse kõne ja suhtlemisoskus arenevad üksnes suheldes

„Lapsed, kellel on raske suhelda, saab laias laastus jagada kaheks: lapsed, kes kasvavad kehvas suhtlus- ja kõnekeskkonnas, ning lapsed, kellel on kaasasündinud või haiguse/trauma tagajärjel tekkinud arenguprobleem,“ kirjutab Luunja Lasteaia logopeed Kristel Lempu. Mis juhtub väikese lapsega, kes ei räägi, ja kuidas arendada lapse kõne- ja suhtlemisoskust?

Tudengite ja lasteaia koostööprogramm sündis rätsepatööna

Tallinna Ülikooli magistriõppe üliõpilased viisid SUURE ELU ehk erialasid lõimiva uuenduse projektõppemooduli raames Kohila Sipsiku lasteaias läbi koostöö võimestamise programmi, mis kestis poolteist aastat.Töötubades käsitleti väärtuste ja tagasisidestamise teemat, õpiti tundma Belbini meeskonnarolle, harjutati kovisiooni läbiviimist ning lõpukohtumisel reflekteeriti toimunut.

Kuidas läheb, aasta klassiõpetajad 2013 ja 2024?

10. aprillini on kõigil võimalik esitada oma lemmikõpetaja, -koolijuht, -õppejõud, haridusse panustaja või haridustegu aasta õpetaja konkursile. Õpetajate Leht uuris, kuidas läheb varasematel laureaatidel: aasta klassijuhatajal 2013 Aina Pormanil ja aasta klassijuhatajal 2024 Kädi-Liis Ilvesel.

Soome-ugri rahvaste ja keelte käsitlemine eesti keele tundides

Agnes Lea ja Orsolya Sild kirjeldasid magistritöös, kuidas eesti keele õpetajad tutvustavad soome-ugri rahvaste ja keelte teemat oma ainetundides ning missugused on nende hoiakud seda tehes. Nad jagavad ka soovitusi õppematerjalidest, mida õpetajad võiksid kasutada soome-ugri keelte ja rahvaste tutvustamiseks.

Tulevikus peab tööõpetus olema palju enamat kui traditsiooniline käsitööõpe
„Tehnoloogiahariduse tulevik on õppijakeskne, kus reaalainetes omandatud teadmised saavad praktilise väljundi,“ ütleb Aruküla Põhikooli tehnoloogiaõpetuse õpetaja Aron Lips. Tema sõnul tagatakse sellega kaasaegseid tehnoloogiaid ja õpetamismetoodikaid kasutades laiapõhjaline, terviklik ja sidus haridus.

Kuidas edenevad koalitsiooniläbirääkimised hariduse valdkonnas?
Koalitsiooniläbirääkimised hariduse teemal keskenduvad põhikooli lõpueksamite lävendi kaotamisele, õpetajate palgale ning karjäärimudelile. Kõrghariduses on partneritel erinevad seisukohad, kuid Eesti 200 soovib säilitada esimese eestikeelse kõrghariduse tasuta ning kaasata senisest rohkem eraraha.

Riigikogu kultuurikomisjoni liikmed kritiseerivad uut valitsust hariduspoliitika selgusetuse ja lubaduste täitmata jätmise pärast. Opositsioonipoliitikud näevad hariduses suuri väljakutseid, millele uus valitsus pole seni piisavat tähelepanu pööranud.

Õpetajate Leht