Õpetajate Leht 20. mail

Kas Kanadas käik kummutas arvamuse maailma parimast Eesti haridussüsteemist?

Eesti koolijuhtide Kanada õppereisi fookuses oli soov mõista Ontario koolijuhtide karjääri ja arengu toetamise mudelit, aga ka Kanada tunnustatud ja üsna teaduspõhiselt arendatud haridussüsteemi laiemalt. Tallinna Pelgulinna Riigigümnaasiumi direktor Indrek Lillemägi analüüsib Kanadas kogetut ja võrdleb sealsete koolijuhtide tööelu enda omaga.

Haridusjuhtide praktikaprogrammist lõikavad kasu ka koolipidajad

Kuue hooaja jooksul on haridusjuhtide praktikaprogrammis osalenud 67 juhti. Millist kasu saavad programmist aga koolipidajad?

PERG-i on oodatud ka kuulmispuudega õpilased

Tallinna Pelgulinna Riigigümnaasiumis õpib sel õppeaastal kuus kuulmispuudega õpilast: kolm 10., üks 11. ja kaks 12. klassis. Kuulmispuudega õpilaste jaoks on loodud eraldi KÕR-õpperühm ning enamikku aineid õpivad nad liitklassi põhimõttel. Neljapäeviti on PERG-is valikainepäev: kuulmispuudega õpilased on koos kuuljatega valikaine tunnis, mis võimaldab neid kuuljate maailma kaasata.

Anonüümseks jäävatest kaebustest

Eesti Haridustöötajate Liidu jurist Külli Kröönström jätkab anonüümsetele kaebustele reageerimise teemat. Kuidas peaks õpetaja käituma, kui kooli juhtkond esitab talle ettekirjutuse oma töö muutmiseks, mis põhineb õpilaste anonüümsel tagasisidel, ei vasta tõele ja on laimav? Kuidas ta saab ennast kaitsta?

Õppejuhid sattusid projektõppega tutvudes Märtsijänese teepeole

Ligi poolsada Tallinna lasteaedade õppejuhti käisid Ülenurme lasteaias ja Terakese eralasteaias Tartumaal. Seal nähtust ja kogetust kirjutab Tallinna Rabarübliku lasteaia õppejuht Piia Kannukene. Muuhulgas võeti õppereisilt kaasa väljend „pedagoogiline väljakutse“, mis tähendab, et last ei suunata tegutsema mitte sõnade, vaid esemetega, mis laste käeulatusse pannakse.

Õpetajate Leht