Einar Rull
-
Maailma üks mõjukamaid haridusteadlasi, Melbourne’i ülikooli emeriitprofessor John Hattie.
John Hattie: praktika on olulisem kui teooria
Kui John Hattie tuleks teie kooli õpetajakoolitust läbi viima, mida ta siis teeks? Üks on kindel – ta keskenduks…
7 minutit1 kommentaar -
Michael Fullan: „Mitmekesised koostöövõimalused ja ühine õpikogemus on kasulikumad kui õppimise põhjalik planeerimine.
Mõjutamine (8): Michael Fullani sügava õppimiseraamistik
Lapsed peavad juba koolis tegelema maailma keeruliste probleemidega. See on Michael Fullani järgi sügava õppimise peamine…
13 minutit1 kommentaar -
Einar Rull.Einar Rull.
Matemaatika pedagoogika kontekstis
Jo Boaler soovib muuta matemaatika õpilaste jaoks popiks. Selle eesmärgi suunas liikudes tõstab ta aga päevakorrale terve hulga olulisi üldpedagoogilisi…
5 minutit -
Raamat „Kuidas me õpime?“ selgitab ajuteadlaste arusaamu õppimisest.
Kuidas me siis ikkagi õpime?
Eesti kool on asunud personaliseeritud õppe ja ennastjuhtiva õppija teerajale. Ent millistele pedagoogilistele põhimõtetele tuleks seda rada mööda minnes tugineda? Prantsuse…
6 minutit1 kommentaar -
Einar Rull.Einar Rull.
Haridus 30 aasta pärast (2): Kui kaua uus õpikäsitus vastu peab?
30 iseseisvusaastaga on läbinud meie hariduselu pika ja sisuka tee. Nüüd aga uurime asjatundjatelt,…
7 minutit2 kommentaari -
Melbourne’i ülikooli õppejõud John Hattie toonitab, et koroonaaegsed suured muutused hariduses ei alanud riigi tipust, vaid keskelt: koolijuhtide ja õpetajate tasandilt. Õpetamismeetodeid reformisid õpetajad. Foto: wikipedia
John Hattie: praegu on õige aeg teha ületunde, et kriis raisku ei läheks
John Hattie on uurinud streikide, looduskatastroofide ja pandeemiate mõju haridusele, jõudes järeldusele, et…
7 minutit -
Illustratsioon: Toomas Mitt
Cambridge’i õppima Puhjast lahkumata?
Üha enam mainekaid ülikoole viib üliõpilaste värbamise ja ka õppimise internetti. Äkki on see hea võimalus Eesti ambitsioonikatele noortele?
Inglismaal…
7 minutit -
Suurbritannias oli iga päev online-tunde kõige rohkem erakoolides (57%). Keskklassi peredest pärit õpilastega koolides oli online-tunde vähem (30%) ja töölisklassi õpilastel veelgi vähem (16%). ALLIKAS: www.youtube.com/watch?v=e1ejBuw1g6YSuurbritannias oli iga päev online-tunde kõige rohkem erakoolides (57%). Keskklassi peredest pärit õpilastega koolides oli online-tunde vähem (30%) ja töölisklassi õpilastel veelgi vähem (16%).
Viiruseaja õppetunnid
Distantsõppe aeg tõi selgemalt ja arusaadavamalt esile probleemid, mille üle oleme alati vaielnud.
Näiteks meil Eestis on pikalt vaieldud, kas arvuti suudab…
9 minutit1 kommentaar -
Einar Rull.Einar Rull.
Meie muinasjutupõhine haridusmaailm
Reaalkooli konverentsil küsiti, Miks me kuuleme haridusdebattides peamiselt arvamusi, uskumusi ja isiklikul kogemusel põhinevaid väiteid, mitte aga teadus- ja…
7 minutit -
Einar Rull.Einar Rull.
Personaalsed õpiteed ja isikustatud haridus
Tulevik on paljulubav ning tõenäoliselt veidi teistsugune sellest, mida me praegu oletame. Tuleb silmad ja kõrvad lahti hoida,…
5 minutit3 kommentaari -
Einar Rull.Einar Rull.
Mida kasulikku leiab õpetaja Anders Ericssoni raamatust „Tipp”?
Kasutagem Anders Ericssoni raamatut „Tipp” selleks, et läbi mõelda andekate õpetamine ja tõhustada kujundavat…
7 minutit6 kommentaari -
Einar Rull.Einar Rull.
Hindame, et õpetada tulevikus paremini
Eestis on kolmel viimasel aastal lisaks riigieksamite tulemustele katseliselt analüüsitud gümnaasiumite panust õpilaste edasijõudmisse ehk kooli lisandväärtust. Eelmisel nädalal…
6 minutit