Ene-Mall Vernik-Tuubel
-
Teise klassi lapsed pudrupäeval koos õpetajaga putru valmistamas. Foto: Kristi TreialTeise klassi lapsed pudrupäeval koos õpetajaga putru valmistamas. Foto: Kristi Treial
Kuidas toetada õpetajat?
17. aprillil toimub Pärnu Kuninga tänava põhikoolis konverents „Kuidas toetada õpetajat tema rolli muutuses läbi nüüdisaegse õpikäsitluse?”.
Ettekannetega esinevad TÜ professor Margus…
5 minutit -
Ene-Mall Vernik-Tuubel
Erakoolide karbikulud ja laste õnnetunne
Tüli on majas – suur ja üha paisuv. Põhjus: kes peab kinni maksma erakoolide karbikulud?
Oli aeg, kui see kohustus…
6 minutit5 kommentaari -
Elukestva õppe strateegia kaitseks
Eesti iseseisvusaja üks olulisemaid hariduspoliitilisi taotlusi on olnud õppija arengu tähtsustumine.
Juba 1989. aasta mõttetalgutel kerkis teravalt õppija arengu küsimus. Selline hariduspoliitiline taotlus on olnud kirjas kõigis üldhariduse õppekavades, kuid endiselt ollakse seda meelt, et kool on ainekeskne ja õppija areng pole esiplaanil. Soovida jätavad kriitiline mõtlemine, enesekohased oskused, õpioskused jt aineülesed üldoskused.
Koolide eneseanalüüsides esitatakse õppija arenguga seotud tulemustena valdavalt ainealaseid…
3 minutit -
Kuidas edeneb koostöö kutsehariduses?
Kutsehariduses tehakse koostööd võib-olla rohkemgi kui üldhariduses. Näiteks praegu viin ma Tartu kunstikoolis läbi kursust, mille teema on meeskonnatöö kui kutseoskus. Kokkuvõtteid teeme jaanuaris.
Tublit koostööd teevad Lõuna-Eesti kutsekoolid. Alustati kümmekond aastat tagasi kuue kooliga, praeguseks lööb kaasa 11. Nad on arendanud välja oma koostöövõrgustiku Liivimaa Kutseõppeasutused. Selles osalejad on üksteiselt palju õppinud, eriti koolijuhid. Koolide õppebaasid ja õpetajad on…
2 minutit1 kommentaar