Eve Kikas
-
Eriline õpisituatsioon. Mõnikord aitab see õpitavat omandada, kui meenub, missuguses erilises olukorras seda teemat õpiti. Foto: arhiiv
Õpetame lapsed tõhusamalt õppima
Distantsõppe ajal näeme, et paljudel õpilastel napib iseseisvalt ja tulemusrikkalt õppimise oskust. Enim on hädas teine-kolmas kooliaste, kus lihtsa vaatlemise…
16 minutit -
TLÜ uurimisrühma liikmed Liis Hennok, Liisa Puusepp, Eve Kikas ja Mihkel Kangur arutamas ühte võimalikku õpipädevuse testi ülesannet. Foto: Elina Malleus
Kas kaheksanda klassi õpilane õppida oskab?
Tallinna ülikooli teadurid koostavad vahendit põhikooli lõpuklasside õpilaste õpi-, suhtlus- ja enesemääratluspädevuse elektroonseks hindamiseks.
PISA 2018. aasta uuringus…
5 minutit -
Jälle üks uuring! Milleks oli kodutööde uuringut vaja?
Olen kuulnud arvamust, et haridussfääris on uuringuid tehtud juba nii palju, et kõik peaks olema ära uuritud ja tuleb lihtsalt tegutseda. Samuti on väidetud, et teaduslik lähenemine ja kvantitatiivsed analüüsid hariduse valda ei sobi, sest nähtused on keerulised, erandeid palju ja leitu ei anna kasutatavat infot.
Veelgi enam – toetuda tuleks talupojamõistusele, meie endi tavakogemustele, oleme ju…
8 minutit -
Uus rahajagamise kord seab ohtu õpilaste arengu
Viimasel ajal on kirjutatud tugiteenuse spetsialistide rahastamisega seotud küsimustest, kuid sisuliselt pole muudatusi seaduses põhjendatud. Keskendun küsimusele, miks oleks õigem pingutada selles suunas, et esmatasandi tugiteenused oleksid koolis iga päev kättesaadavad.
Oht õpilaste igakülgse arengu toetamisele
Seaduse tasandil on praegune seis Eesti ajaloo parim, see on kooskõlas nii uuemate suundumustega hariduslike erivajadustega (HEV) õpilaste arengu toetamisel kui ka nüüdisaegsete…
4 minutit2 kommentaari