Hariduse Infotehnoloogia SA
-
Eesti koolid ja ettevõtjad hakkavad koostöös uusi digilahendusi välja töötama
Hariduse Infotehnoloogia SA, Startup Estonia ja Tallinna ülikool alustavad koosloomeprogrammi, mis viib kokku Eesti haridusasutused ja hariduslahendusi arendavad ettevõtted. Eesmärk on luua Eesti haridusele kvaliteetseid digilahendusi ja vältida tulevikus olukorda, kus meie õpilastel on võimalik õppida vaid välismaiste rakenduste abil.
Startup Estonia algatatud programmi valiti kuus haridustehnoloogia valdkonna ettevõtet, kes hakkavad koos koolide…
3 minutit -
HITSA IT Akadeemia programm toetab nelja kõrgkooli innovaatilisi projekte 280 000 euroga
2020. aastal toetatakse HITSA IT Akadeemia programmi raames nelja kõrgkooli e-õppe edendamist 280 000 euroga. Projektid hõlmavad eri valdkondi meditsiinist õpetajahariduseni ja tööstusrobotitest õpimängudeni.
Hariduse Infotehnoloogia SA IT Akadeemia programmist rahastatakse igal aastal kõrgkoolide IKT-õppe uuenduslikke tegevusi, mis omavad suurt mõju õppe kvaliteedile ja üliõpilaste digipädevuse arengule.
IT Akadeemia programmi nõunik Indrek…
2 minutit -
Haridusasutustele on valminud juhendmaterjal uue isikuandmete kaitse määruse kohta
Alates 25. maist jõustub Euroopa Liidus uus määrus füüsiliste isikute kaitse kohta isikuandmete töötlemisel. Kuna õppeasutused töötlevad suures mahus isikuandmeid, puudutab see kõiki Eesti koole ja lasteaedu. Toetamaks haridusasutusi üldmääruse rakendamisel, on haridus- ja teadusministeeriumi tellimusel valminud ülevaatlik juhendmaterjal.
Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus 2016/679 (General Data Protection Regulation, GDPR) sätestab…
2 minutit -
Tudengite IKT-oskuste arendamist kõrgkoolides toetatakse ligi 800 000 euroga
Selgunud on 2018. aastal IT-akadeemia programmi arendusprojektide taotlusvooru raames toetust saavad projektid. Uutel tehnoloogiatel ja nende rakendamisel põhinevate kursuste väljatöötamiseks saab toetust 16 projekti viiest Eesti kõrgkoolist. Taotlusvooru kogueelarve on ligi 800 000 eurot.
„Arendusprojektide taotlusvooru sihiks on tudengitele senisest paremate IKT-l põhinevate teadmiste ja oskuste andmine, mille tulemusena paraneb lõpetajate konkurentsivõime tööturul…
2 minutit -
ProgeTiigri programmist on kasu saanud üle 630 õppeasutuse
Täna, 2. märtsil tunnustab Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus aktiivseid tehnoloogiavaldkonna õpetajaid ning annab ülevaate ProgeTiigri programmi tulemustest ning mõjust meie haridusasutustele. Tehnoloogiaprogramm ProgeTiiger on viie aasta jooksul puudutanud oma tegevusega 85% Eesti koole ning 44% lasteaedu, kokku on sellest kasu saanud üle 630 õppeasutuse.
Haridus- ja teadusministeerium kutsus ProgeTiigri programmi ellu 2012. aastal eesmärgiga tõsta õppijate…
2 minutit -
Aasta lõpuks uuendatakse ligi 170 kooli internetivõrgud
Koolide digitaristu nüüdisajastamise programm on jõudnud 53 Eesti koolini, 2018. aastal on plaanis kaabeldada ning WiFi tugijaamade jm vajalike seadmetega varustada veel sadakond üldhariduskooli. Programmi esimene etapp saab läbi 2018. aastaga ning läheb maksma 5 miljonit eurot.
Üldhariduskoolide digitaristu nüüdisajastamise programm hõlmab kohtvõrkude rajamist ja renoveerimist ning kohtvõrkude halduse ja monitooringu vahendite ostmist. Programmi esimeses etapis…
2 minutit -
Geoloogia instituudi noored praktikal.Geoloogia instituudi noored praktikal.
Kõrgkoolid saavad tudengite IKT-oskuste arendamiseks ligi 800 000 eurot
IT Akadeemia programmis on kõrgkoolidele avatud taotlusvoor õppekavade arendusteks, et edendada tudengite IKT-oskusi….
1 minut -
Kristi Rahn. Foto: erakoguKristi Rahn. Foto: erakogu
ProgeTiigri programmi hakkab juhtima Kristi Rahn
Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuses alustab ProgeTiigri programmijuhina tänasest tööd Kristi Rahn.
ProgeTiigri programmi eesmärk on toetada tehnoloogilise kirjaoskuse…
1 minut -
Tänavune stipendiaat Konstantin Shibin. Foto: Kristel IrvalTänavune stipendiaat Konstantin Shibin. Foto: Kristel Irval
HITSA ja ITL kuulutasid välja Ustus Aguri nimelise stipendiumi saaja
Eile, 23. novembril kuulutasid Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus (HITSA) ja Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit…
2 minutit -
Pärnu Sütevaka gümnaasiumi meeskond Karl-Enrik Kriis, Erik Vipre, Tom Suiste ning kolm Eesti kohtunikku, samuti võistluse peakorraldaja Inguss Blaudums Ventspilsi digikeskusest.Pärnu Sütevaka gümnaasiumi meeskond Karl-Enrik Kriis, Erik Vipre, Tom Suiste ning kolm Eesti kohtunikku, samuti võistluse peakorraldaja Inguss Blaudums Ventspilsi digikeskusest.
Eesti noored tõid ülebaltiliselt digitehnoloogiate konkursilt esikoha
15.–17. novembrini toimus Lätis Ventspilsis esimene ülebaltiline digitehnoloogiate konkurss „Ventspilsi IT-väljakutse”, kus IT-teadmistes võtsid…
2 minutit -
Kõrgkoolid saavad taotleda toetust IKT-oskuste tugevdamiseks
HITSA avas IT Akadeemia programmi 2018. aasta arendusprojektide taotlusvooru kõrgkoolidele, mille eesmärk on viia tööturul vajalike IKT-oskuste õpetamine uuele tasemele ning kaasata õppeprotsessi võimalikult innovaatilisi lahendusi. Toetust saavad taotleda kõik Eesti kõrgkoolid.
Taotlusvooru eesmärk on anda rahatuge headele ideedele nii uuenduste sissetoomiseks IKT-kõrgharidusse kui ka teistes valdkondades erialaspetsiifilise IKT-õppe tugevdamiseks. Oodatud on projektid, millest saab alguse…
1 minut -
IKT-sügiskonverentsil uuritakse digiõppevara ja lennutatakse droone
Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus, Tallinna haridusamet, eKool ja Tallinna reaalkool korraldavad täna, 25. oktoobril haridustöötajatele suunatud IKT-sügiskonverentsi „Tehnoloogiarikas kool”, kus märksõna on tehnoloogia laiaulatuslikum kasutamine õppetöös. Konverentsil osaleb 300 õpetajat ja koolijuhti üle Eesti.
„Tehnoloogia on üha enam jõudmas igapäevasesse õppetöösse, seetõttu soovime anda osalejatele praktilisi soovitusi ning tutvustada põnevaid lahendusi infotehnoloogia oskuslikust kasutamisest õppetöös,” ütles…
2 minutit -
Lastele korraldatakse 120 tasuta tehnoloogia õpituba üle Eesti
HITSA eestvedamisel korraldavad õpetajad ja haridusasutused 7.‒22. oktoobrini 120 õpituba üle Eesti, et tutvustada lastele ja noortele, kuidas tehnoloogiat enda kasuks tööle panna. Õpitube viiakse läbi üleeuroopalise programmeerimisnädala Code Week raames.
Programmeerimisnädala õpitoad aitavad äratada huvi nii IT-teemade kui ka programmeerimise vastu. „Kõik saab alguse laste huvist tegeleda põnevate ja mänguliste tehnoloogiliste vahenditega. Robotid, mida ise…
2 minutit -
Code Week paneb Eesti programmeerima
7.‒22. oktoobrini toimub viies üleeuroopaline programmeerimisnädal Code Week, mis aitab tuua programmeerimise iga huviliseni lihtsal, lõbusal ja kaasahaaraval viisil. Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus kutsub koole, ettevõtteid jt organisatsioone Code Weeki raames programmeerimisüritusi korraldama, tehnoloogia töötubade läbiviimiseks saab taotleda ka toetust.
Programmeerimisnädal Code Week on Euroopa Komisjoni algatus, mille raames kutsutakse kõiki ettevõtteid, organisatsioone ja haridusasutusi rääkima programmeerimisest ja korraldama sellega…
2 minutit -
Valdkondlikud digioskused muutuvad kutsehariduses üha olulisemaks
Täna, 24. augustil toimub Rakvere ametikoolis digitehnoloogia teemaline kutsehariduse seminar „Digimeister 2017: kätelkõnd”, mille fookuses on muutunud õpikäsituse ning digipöörde toetamine kutseõppes. Seminar toob kokku ligi 250 õpetajat üle kogu Eesti.
HITSA juhatuse esimehe Heli Aru-Chabilani sõnul eeldavad nii digipööre kui ka muutunud õpikäsitus õpetajatelt lisaks uutele teadmistele ka valmisolekut kasutada uusi õppemeetodeid. „Õpetaja…
2 minutit -
Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutust asub juhtima Heli Aru-Chabilan
5. juunist alustab tööd Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse (HITSA) uus juhatuse esimees Heli Aru-Chabilan.
Uue juhatuse esimehe esmane ülesanne on panna sügiseks koos partneritega paika HITSA uus strateegia, lähtudes hiljuti avaldatud uuringutest ning rahvusvahelistest arengutest digivaldkonnas.
Varasemalt on Heli Aru-Chabilan töötanud haridus- ja teadusministeeriumis nõunikuna, välisministeeriumis erialadiplomaadina haridus- ja teadusküsimustes Eesti alalises esinduses OECD ja UNESCO…
1 minut -
Selgunud on parimad noored mänguloojad
HITSA õpilaskonkursi „Mängumaraton” finaalis selgitati välja parimad noored mänguloojad. Enim auhinnalisi kohti noppisid Peetri lasteaed-põhikool Harjumaalt, Tartu Kivilinna kool ning Türi Põhikool.
Võistlusel osales kokku 240 last 95 omaloodud mänguga, enim osavõtjaid oli Harjumaalt ja Ida-Virumaalt. Võistlusele laekusid nii programmeerimist kui ka tarka internetikasutust õpetavad mängud, oli nii mobiilimänge, arvutimänge, lauamänge, mälumänge kui ka robotimänge.
„Kuigi võistlusele esitati rohkem mänge,…
3 minutit -
Suurel mängude maratonil selguvad Eesti parimad noored mänguloojad
Homme, 20. mail selguvad Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse korraldatud õpilaskonkursi „Mängumaraton” võitjad. Konkursile laekus 95 omaloodud mängu ligi 240 õpilaselt üle Eesti, võistlustööde seas on nii mobiilimänge, robotimänge, mälumänge kui ka lauamänge.
„Mäng on väikese lapse töö, täpselt samamoodi saab mänge kasutada ka koolis harival eesmärgil. Näiteks toetab mängude loomine probleemi lahendamise oskust ning arendab…
2 minutit -
ProgeTiigri „Mängumaratonil” selguvad Eesti parimad noored mänguloojad
Tänavusele Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse korraldatud õpilaskonkursile „Mängumaraton” laekus 95 omaloodud mängu ligi 240 õpilaselt üle Eesti, enim töid laekus Harjumaalt ja Ida-Virumaalt. Parimad mänguloojad selgitatakse välja 20. mail finaalis.
Võistlusel said osaleda 5–20aastased lapsed ja noored, kes pidid ise välja mõtlema mängu, mis õpetaks programmeerimist, või seda, kuidas targalt internetis käituda. „Meil on hea…
2 minutit -
SAIS-i kaudu saab koolidesse kandideerida vaid kehtiva mobiil-ID või ID-kaardiga
Läheneva sisseastumise perioodiga seoses tuletab Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus kõikidele kõrgkoolidesse ja kutsekoolidesse kandideerijatele meelde, et sisseastumise infosüsteemi (SAIS) kasutamiseks on vajalik kehtiv ID-kaart või mobiil-ID.
SAIS lihtsustab oluliselt kandideerimise protsessi, sest avalduste ja dokumentide esitamiseks ei pea kooli kohale minema. Kandideerimiseks vajalikud andmed kanduvad elektroonilisele avaldusele riiklikest registritest. Lisaks saab SAIS-i kaudu…
2 minutit -
Koolide kohtvõrke nüüdisajastatakse 1,5 miljoni euro eest
HITSA sõlmis üldhariduskoolide digitaristu nüüdisajastamise programmi raames raamlepingud viie ettevõttega, kes nüüdisajastavad 2018. aasta lõpuni 150 üldhariduskooli kohtvõrgu kaabelduse. Kokku on ainuüksi kaabelduse nüüdisajastamise eelarve 1,5 miljonit eurot.
Riigihanke tulemusena sõlmiti raamlepingud AS-iga Telegrupp, AS-iga Atea, Boftel Estonia OÜ-ga, Ericsson Eesti AS-iga ja AS-iga Triger. Ettevõtted saavad õiguse esitada pakkumisi tellimustele, mis hõlmavad kaabeldustöid kuni…
1 minut -
IKT-oskuste arendamist kõrgkoolides toetatakse poole miljoni euroga
2017. aastal toetab HITSA „IT-akadeemia” programmist Eesti kõrgkoolide arendusprojekte 525 000 euroga. Eesmärk on tugevdada Eesti info- ja kommunikatsioonitehnoloogia kõrgharidust ning suurendada IKT-oskuste arendamist ka teistel erialadel. Suurim huvi oli saada toetus projektidele, millega soovitakse arendada valdkondlike IKT-oskuste õpetamist ning infotehnoloogiliste lahenduste kasutamist teistel erialadel.
„Kuigi „IT-akadeemia” programmi põhirõhk on IKT-õppe arendamisel, ei piirdu…
2 minutit -
Koole ja lasteaedasid toetatakse robootikaseadmete soetamisel
Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse (HITSA) korraldatud ProgeTiigri seadmete taotlusvooru laekus 400 taotlust lasteaedadest ja üldhariduskoolidest üle Eesti. Toetust saab 58 kooli ning 110 lasteaeda kogusummas 250 000 eurot.
Taotlusvoorus said kõik alus- ja üldharidusasutused taotleda toetust mikrokontroller arendusplaatide, robootikakomplektide ja nende riistvaraliste lisade, elektroonika-mehhaanika KIT-ide ning 3D-printer KIT-ide soetamiseks. Taotlusvooru rahastab haridus- ja teadusministeerium.
Kokku laekus taotlusi 235…
2 minutit -
„Mängumaraton” paneb proovile noorte IT-oskused
Kuni 20-aastased lapsed ja noored on oodatud HITSA tänavusele õpilaskonkursile „Mängumaraton”, mis paneb proovile noorte teadmised turvalisest internetikasutusest ja programmeerimisest. Võistlusele on oodatud õpilaste enda loodud mängud, olgu selleks siis arvutimäng, mobiilirakendus, hoopis laua- või kaardimäng. Võistlustööde tähtaeg on 23. aprill.
Võistlusel osalemiseks tuleb esitada enda loodud mäng, mis õpetab kas programmeerimist või hoopis seda, kuidas turvaliselt internetis…
2 minutit