Helene Urva
-
Muuseumides ootavad teid suured lood. Fotod Paksu Margareeta näituselt „Viikingiaja aarded Eestist”. Foto: Eesti meremuuseumMuuseumides ootavad teid suured lood. Fotod Paksu Margareeta näituselt „Viikingiaja aarded Eestist”. Foto: Eesti meremuuseum
Muuseum õpetab lugude kaudu
Miks on muuseumi kuvand väga kaua püsinud tolmuse ja igavana? Eks ikka seepärast, et kuni muuseumit nähakse kohana, mis kogub asju,…
4 minutit -
Õpilased Lennusadama viikinginäitusel. Foto: Aron UrbÕpilased Lennusadama viikinginäitusel. Foto: Aron Urb
Empaatiavõime ja kriitiline mõtlemine muuseumist
“Tänapäeva inimesed, nii täiskasvanud kui ka noored, veedavad enamiku oma elust õppides väljaspool klassiruumi – olgu need…
3 minutit -
Muuseumitund aitab tagada võrdseid võimalusi
Õpetaja, isegi kui ta väga tahab, ei saa muuta lapsevanemate majanduslikke võimalusi või haridustasemest tulenevaid hoiakuid laste haridustee toetamiseks. Kuid ta saab rikastada õppetööd viisil, mis annab klassi kõigile lastele laiema silmaringi ja suurema huvi õppida. Muuseumi, teaduskeskuse või loomaaia külastamine võib innustada lapsi nii karjäärivalikul kui ka keeruliste õpitükkide lahendamisel.
Meie selja taga seisab mitukümmend aastat sunnitud võrdsust,…
3 minutit -
Kas käed-külge-lähenemine teeb ikka targaks ka?
Interaktiivsus on saanud muuseumide töös üha kaalukamaks märgusõnaks, käed-külge-lahenduste loomisele muuseumi ekspositsioonis pööravad tähelepanu kõik, kes tahavad meelitada muuseumi rohkem külastajaid – eriti lapsi. Põlvkondade kaupa haridusteadlasi kiidab aktiivset õppimist taevani. Õpetaja vaatenurgast võib tekkida aga küsimus, kas mängleva käed-külge-tegevuse käigus laps midagi ka õpib.
Parafraseerides filosoofi ja haridustegelast John Deweyt (1859–1952), ei tähenda iga aktiivne tegevus automaatselt…
4 minutit