Jaak Aaviksoo
-
Õpetaja Igor Holtsi silmapaistvaim oskus oli leida erinevate huvide ja võimetega õpilastele just neile jõukohased ülesanded. Foto: erakogu
Koolimatemaatika. 50 aastat hiljem
Mulle on matemaatika alati meeldinud. Õigemini päris esimestes klassides, esimesest neljandani, tundus matemaatika hästi lihtne, tunnis oli igav ja õpetaja…
6 minutit -
Hea haridus sünnib elukestvast uudishimust, mitte riiklikust sunnist
Koolikohustuse pikendamine selle asemel, et õppimise ja kooliskäimise vastu rohkem huvi tekitada, on kahetsusväärne.
Ma ei tea, kui laialdaselt mõistetakse ja jagatakse peamist meie haridusstrateegias sõnastatud haridusväljakutset – vajadust minna üle uuele õpikäsitusele, mille juhtmõte on õppimise loomulikkus kogu elukaare jooksul. Tundub, et kaugelt vähem, kui võiks, ja seda ka kõige kõrgemal hariduspoliitilisel tasandil.
Esimest haridusstrateegiat…
4 minutit1 kommentaar -
Kuidas läheb Huvitaval Koolil?
Viis ja pool kuud tagasi, uue õppeaasta alguse eel, küsisin Õpetajate Lehe vahendusel, kas Eesti kool on huvitav. Küsimus leidis arvukalt kaasamõtlejaid, mis andis märku tõsiasjast, et Eesti kooli tuleviku üle arutledes on see igati asjakohane, võib-olla isegi keskne küsimus. Artiklist ajendatult lõi ministeerium algatuse Huvitav Kool, mis koondab enda alla tegevuse ja inimesi, keda ühendab soov muuta meie kool…
5 minutit -
Eesti ja Soome hariduspoliitikat püütakse vastandada parteilistel põhjustel
Soome haridusminister Krista Kiuru esines Eesti sotsiaaldemokraatide kutsel 10. oktoobril Toompeal riigikogu konverentsikeskuses ettekandega, milles rääkis Soome hariduselu tagamaadest ja probleemidest (vt „Ükski kool ei tohi maha jääda”, ÕPL 18.10). Eesti haridusministrit kuulajate seas polnud. Miks ometi?
Eesti ja Soome hariduspoliitikad on olnud üsna sarnased alati, kui oleme saanud iseseisvalt otsustada. Ja seda…
8 minutit -
Jaak Aaviksoo: Kas Eesti kool on huvitav?
Huvitav oleks teada, kui palju on meie hulgas neid, kellele meeldib õppida. Meeldib niivõrd, et nad kulutavad sellele kogu oma vaba aja. Ilmselt mitte palju. Ometi oleme kõik kunagi niisugused olnud, lapsena – siis, kui me veel lasteaiaski ei käinud, koolist rääkimata. Õppimine on loomulik ja õppimisvõime kaasasündinud. Õpime ennastunustavalt, õppimisele mõtlemata siis, kui kõik on uus ja huvitav….
6 minutit