Jaan Kõrgesaar
-
Õiglane juurdepääs ja need teised voorused
Peeter Mehisto ja Maie Kitsing on koostanud esindusliku ülevaate Eesti põhikooliõpilaste tulemused PISA-tippu viinud teguritest. Teos on omamoodi…
8 minutit -
Stiimulite võrdväärsus – katse juurutada tõenduspõhisust
Tegemist on üldpedagoogilise ponnistusega, välja pakutakse mall, mille toel arendada metoodikat ja sekkuda mahajäänud õpilaste…
8 minutit -
Rose, R., Shevlin, M. Establishing Pathways to Inclusion: Investigating the Experiences and Outcomes for Students with Special Educational NeedsRoutledge, London 2021. 208 lkDOI https://doi-org.ezproxy.utlib.ut.ee/10.4324/9781003144045 eBook ISBN 9781003144045
Ka Iirimaal on kaasamisega kõik korras. Kuid mitte nagu Norras
Iiri pedagoogid pooldavad üldiselt kaasavat haridust, aga tunnevad siiski muret klassi kui terviku õppekeskkonna ning…
7 minutit -
Eripedagoogika armastab idealismi, JMK mitte nii väga
Probleemide komplekssust silmas pidades olla õpetamine raketiteadusest keerulisemgi. Lausa ulmeline on aga kõigile kõike õpetada oskava…
14 minutit -
UT141205AT194 Konverents "Ühiskonda muutvad teadused rahvusülikoolis" Lossi 25 Foto Andres Tennus/Tartu Ülikool Jaan Kõrgesaar *** Local Caption *** Rahvusülikool 95Jaan Kõrgesaar. Foto: Andres Tennus / Tartu ülikool
Artikkel 24 ja „mõistlikud abinõud“ – kas Eestil on õppida Itaalialt?
Erivajadustega inimeste haridusõiguste taevas särab Itaalia-Iiri õigusteadlase Delia Ferri täht. Ferri avaldas tunamullu…
6 minutit -
EEL-i juhatus septembris 2020. Esireas Marge Süld, Moonika Haili, Lea Pilme ja Pille Häidkind. Tagareas Eija Sõukand, Anna-Maria Ülviste ja Liina Õmblus. Foto: Kaili Kazakova
Katse seletada eripedagoogide liitu
Eestis on umbes 7000 sellist mittetulundusühingut, kus makstakse kellelegi väikest palka, küllap peamiselt raamatupidamis- ja IT-haldusteenuse eest. Samas on nende ühingute…
13 minutit1 kommentaar -
Et kõik saaksid tegutseda oma võimetele vastavalt, peaksid õpilased üksteisele õpet, abi ja tuge pakkuma, leiab Edda Óskarsdóttir. Foto: Seltjarnarnese kool
Õpetlikku Islandi HEV-õppe reformikatsest
Islandil saavutati HEV-õpet väikeste konkreetsete sammudega uuendades arvestatavaid tulemusi, suuri plaane kavandades jäädi aga kimpu.
Need olid järeldused, milleni…
8 minutit -
Jaan Kõrgesaar.Jaan Kõrgesaar.
Pädevuse kiituseks
Küllap leidub lapsi ja noorukeid, kelle õpetamine seisnebki arenguks soodsate tingimuste loomises. Selliste laste ja noorukite õpe (kui soovitakse, siis „õppeprotsess“) ei…
4 minutit1 kommentaar -
Jaan Kõrgesaar.Jaan Kõrgesaar.
Kingitus kõige nõrgemale: laste kõnet, käitumist ja mängu tuleb arendada lasteaias, mitte nõustamiskeskuses
Mööda maad hiilib mõte pakkuda koolieelikutele logopeedilist…
4 minutit6 kommentaari -
Kasvatusteaduse konkursist 2017
Eesti teadusagentuur korraldas koostöös HTM-i ja EAPS-iga järjekorras 26. kasvatusteaduslike tööde riikliku konkursi.
Tänavu laekus võistlema 34 tööd. Doktoriväitekirju esitati kümme, neist kuus olid mullusest lõikusest, kolm aastast 2015 ja üks kaitsti käesoleva aasta algpäevil. Veel konkureeris seitse ingliskeelset teadusartiklit, 12 magistritööd (neist kaks inglise ja üks vene keeles) ja viis nimetust õppevara. Meenutatagu, et eestikeelsed artiklid, õppevara, pedagoogiline aimekirjandus ning…
6 minutit -
Miks peaks lugema Eesti Haridusteaduste Ajakirja hariduslikest erivajadustest?
Niisiis ilmus 1. novembril 2016 veebiavarustesse Eesti Haridusteaduste Ajakirja (EHA, eha.ut.ee) hariduslike…
4 minutit -
Marit Musta lõputöö.
Kasvatusteaduse konkursist 2016
Eesti teadusagentuur korraldas koostöös HTM-i ja Eesti akadeemilise pedagoogika seltsiga järjekorras 25. kasvatusteaduslike tööde riikliku konkursi. Tänavu laekus võistlema 39…
5 minutit -
Kasvatusteaduse konkursist 2016
Eesti teadusagentuur korraldas koostöös HTM-i ja Eesti akadeemilise pedagoogika seltsiga järjekorras 25. kasvatusteaduslike tööde riikliku konkursi. Tänavu laekus võistlema 39 mullu avaldatud või kaitstud tööd.
Võistlustööd katsid pea kogu elukaare puuteekraani lummuses väikelastest nõrgemalt motiveeritud põhikooli-, kutse- ja kõrgkooliõppuriteni, käsitleti nii humanitaariat kui ka reaal- ja loodusteadusi, nii meedia- kui ka päästemaailma ja muuseumipedagoogikat kõrvu empiiriliste uurimustega – rakenduslikke ja teoreetilisi….
5 minutit1 kommentaar -
Kasvatusteaduste konkursi tulemused
Eesti teadusagentuuri korraldatud riiklikule konkursile esitati 40 mullu avaldatud või kaitstud tööd, mis võistlesid neljas kategoorias.
11 võõrkeelsest teadustööst olid kõik esitatud ingliskeelsed artiklid kõrgel tasemel, võitja tekst ülimalt tähelepanuväärne. Didaktilis-rakenduslike tööde ja õpikutena esitatutest osutus tähtteoseks „Hariduse ja kasvatuse sõnaraamat”. Paraku olid selles kategoorias õpikud ja veebipõhised õppekeskkonnad selgelt alaesindatud, samas kui nimetusi ilmus kümnetes, keeleteol säras „Keeleklikk” ja Inga…
5 minutit -
1968 ja 1988, eripedagoogika murranguaastad
Eestikeelse Tartu ülikooli 95. aastapäeva puhul 5. detsembril korraldas TÜ ajaloo muuseum konverentsi, mis andis võimaluse vaadata tagasi sotsiaalteaduste arengule. Küsiti, mida on sotsiaalteadused andnud ühiskonnale ning kuidas kajastus õppes ja teaduses riigi taasiseseisvumine.
382-aastase ülikoolistaažiga õigusteaduse esindaja piirdus humoorika osutamisega, et Justitiat kujutatakse alati mõõk käes – ons ta ikka nii väga oodatud sotsiaalteaduste sekka? Et seekord ei…
5 minutit