Kaarel Tarand
-
Palju suhteid, vähe maju
Tulevikukooli õpetajate arv on pöördvõrdeline õppetööks vajalike eriruumide hulgaga
Innovatsioonikoolide programmi esimese aastapäeva puhul küsiti ka minult, kõrvalseisjalt, kuidas ja kui palju Eesti kool uueneb. Pilguheit faktidele sundis mind vastama, et ei uuene, nähtavaid suuri ega väikesigi eesmärke pole poliitilisel ega muul otsustustasandil seatud. Midagi kogu aeg küll tehakse ja sellega on hõivatud suur hulk ametimehi, kuid paremat kooskõla muutuva tegelikkusega see…
8 minutit1 kommentaar -
Põhjast korras, tipust sassis
Aastataguses muuseumipedagoogika erilehes domineerisid muuseumide raportid igaühe haridusalaste töövõitude kohta. Uhkuseks oli põhjust: neis raamtingimustes, milles muuseumid õpet pakuvad, on saavutatud palju. Kuid hoomamatult suurem on realiseerimata võimaluste tume maa. Aastaga on pika sammu jagu selgemaks saanud riiklik mõtlemine muuseumide tuleviku alal. Läinud suvel kiitis riigikogu heaks uue muuseumiseaduse, milles muuseumi kirjeldatakse kultuuri- ja haridusasutusena, kuid millise sisse neljast põhiülesandest…
6 minutit