Karmen Trasberg
-
Kutsehariduse rebranding USA-s – kas ja mida on Eestil sellest õppida?
Eestis alanud kutsehariduse reformi ajendid on väga sarnased sellega, mis käivitas kutsehariduse rebranding’u…
6 minutit2 kommentaari -
Aleksander Elango Viinis 1930-ndatel. Foto: EPAM
Ajastust ja ajastuülesest Elango loomingus
Veebruaris tähistame pedagoogikateadlase Aleksander Elango 120. sünniaastapäeva. Vaatan oma kirjutises tagasi tema ajale ja õpetusele, mis algas sügaval…
5 minutit -
Hilda Taba.
TEADUSSÕNUMID ⟩ Uuriv õpetaja Hilda Taba vaates
Teadussõnumite neljandas artiklis liigume meetodite juurde, millega õpetajad oma eesmärke paremini saavutada saavad. Karmen Trasberg keskendub maailmakuulsa…
5 minutit -
Projekti avakohtumine toimus Palermos, kus koorusid välja neli põhilist teemat: mobiilsuse kasutegurid, kultuuridevaheline suhtlemine ja kohanemine võõras kultuuris, mõtteviis ja eneseusk ning refleksiooni toetamine õpirändes. Foto: Karmen TrasbergProjekti avakohtumine toimus Palermos, kus koorusid välja neli põhilist teemat: mobiilsuse kasutegurid, kultuuridevaheline suhtlemine ja kohanemine võõras kultuuris, mõtteviis ja eneseusk ning refleksiooni toetamine õpirändes. Foto: Karmen Trasberg
Ülikool ja kutsekoolid ühist mobiilsusakent paotamas
Tartu kutsehariduskeskuse ja ülikooli vahel on alanud koostöö „mobiilsusakna“ tekitamisel õppekavadesse, et soodustada õpirännet ja välismaa…
2 minutit -
Karmen TrasbergKarmen Trasberg
Kuidas saavutada õppivat, sõbralikku ja kokkuhoidvat klassi?
Maailma õnnelikkuse raportis (2015) toovad R. Layard ja A. Hagell välja heaolu loova kooli mõiste…
3 minutit -
Peeter Põld sai oma haridusvisiooni realiseerida kolme juhtiva kogu kaudu: Eesti ajutise maanõukogu, asutava kogu ja hiljem riigikogu liikmena. Foto: Eesti pedagoogika arhiivmuuseum
Eesti riigi vormija Peeter Põld
Õpetajate Lehes 27.01 heitis Jüri Orn pilgu sada aastat tagasi ilmunud ajakirjale Kasvatus ja Haridus. Kirjeldati sündmusi, mille kohta saab…
7 minutit1 kommentaar -
Mõistete rahu
Saksamaal, Austrias ja Soomes kasutatakse termineid „haridus” ja „kasvatus” paralleelselt, mis aga pole kuidagi vähendanud kasvatuse eluruumi ja -õigust.
Näiteks Tampere ülikool on jäänud kasvatusteaduse juurde, Helsingi ülikool aga koondanud õpetajate ettevalmistuse käitumisteaduste valdkonda. Saksamaal Konstanzis töötab pedagoogikaprofessor Empirische Bildungsforschungi üksuses, Göttingenis on sotsiaalteaduskond, mille koosseisu kuulub kasvatusteaduste instituut. Austrias Viini ülikoolis toimub selle valdkonna õpe aga haridusteaduste ja filosoofiateaduskonnas. Need näited osutavad, et…
3 minutit1 kommentaar