Katrin Kalamees-Ruubel
-
Üks väga vajalik raamat – ilma loosungite, targutuste ja muu ajatäiteta
Tiiu Puigi raamatus on palju sellist, millele vist kuigi sageli ei mõelda, aga…
5 minutit -
Emakeelele pühendatud päev
15. aprillil toimus Toompeal Eesti Teaduste Akadeemia saalis rahvusvaheline konverents, tähistamaks Kuusalu kiriku- ja keelemehe Eduard Ahrensi 220. sünniaastapäeva.
Konverentsi avas teaduste…
5 minutit -
Foto: Martin Ahven / Õhtuleht / Scanpix
Kuhu oled läinud, kirjandusõpetus?
Päevapoliitika pendeldamine kajastub kahjuks alati ka üldhariduses, sest see puudutab meid kõiki.
Ikka arutatakse, milline peaks olema kool, mis toetaks…
7 minutit2 kommentaari -
Mihkel Kampmaa. Foto: arhiiv
Mõistus ei tule lapsele mitte iseenesest pähe, nagu hambad suhu kasvavad. Mihkel Kampmaa 155
Mihkel Kampmaa pühendas oma elu ja töö eesti keelele ja…
8 minutit -
Väikese rahva hapra kultuuri oluline osa
Kooli seisukohalt on oluline teada, kuidas õpetada koolis oma riiki, selle rahvast, keelt, ajalugu ja kultuuri.
Jaana Vasama
Ka gümnaasiumi eesti keele ja kirjandusõpetuse üle arutlemist segab meie RÕK-ide kaugelt laenatud kaup – „väljundipõhisus“. Soome haridusteadlase Pasi Sahlbergi sõnul on tegemist viirusega, mis tapab hariduse, tõrjudes kõrvale hariduse põhirolli kultuuriväärtuste ja sotsiaalse sidususe loojana.
Väljundipõhisusest polegi abi olnud: 2019. a eesti keele riigieksami…
8 minutit -
Emakeele õpetus harib tervet inimest (Mihkel Kampmann, 1918)
Põhikoolis õppimine on vundamendi ladumine kogu eluks. Seetõttu on väga tähtis, kui sihipäraselt ja tulemuslikult on kulgenud emakeele (muu kodukeelega õppijale riigikeele) õppimine. „Rahvuskeele omandamine pole seotud sugugi vaid lingvistikaga. See tähendab eelkõige kultuuriväärtuste edasiandmist.“ (Kaplan, Baldauf 2005)
Kindlasti ei õpita üldhariduskooli eesti keele tunnis vaid kirjakeele normi, nagu väitis keeleteadlane Lindström (kultuur.err.ee, 28.10). Normaalses ühiskonnas…
7 minutit -
Kust see laps need sõnad võtaks?
9. oktoobri Õpetajate Lehes mõtiskles Urve Läänemets selle üle, kas meil on hariduses põhjust kõnelda deprivatsioonist ehk millestki ilmajäämisest.
Lisan oma mõtted ja alustan lasteaiast. Möödas on aasta „suurest sõjakäigust“ lasteaia riikliku õppekava tööversiooni vastu, mille tõttu ei saanud töögrupp oma tööd lõpetadagi. Nad jäeti sellest võimalusest ilma. Ometi pole senini valminud ühtki nn valdkonna spetsialistide või ekspertkomisjoni koostatud dokumenti….
5 minutit