Leelo Kõlar
-
Kuidas kuulata muusikat?
Helivibratsioonid võimendavad inimese loomupäraseid andeid.
Ei ole saladus, et aktiivselt muusikaga tegelevate laste õppeedukus on koolis hea. On tuvastatud, et helid muudavad aju lainepikkust ja südamerütmi.
Mul tekkis soov vestelda kooliõpilastega muusikast, selles osalemisest ning kuulamisoskusest. Pidanud eri koolide muusikaõpetajatega läbirääkimisi, otsustasin kohtuda 5. klassi õpilastega ja rääkida teemal „Kuidas sa kuulad muusikat, et see ei tunduks sulle igav ja saaksid sellest rõõmu?”….
4 minutit -
Ei saa mitte vaiki olla
Tutvunud hiljaaegu meedia vahendusel (Mirje Mändla, „Paindlikkust ja konkurentsi”, Sirp; Kadri Malm, „Uued tuuled Muusikakoolide Liidus”, Muusika; Tõnn Sarv, „Muusikaõpetus võiks rokkida”, ÕpL) toimunud mõttevahetustega muusikahariduse üle seoses muusikakoolide liidule uue juhatuse valimisega, lõi minu kõrvade vahel põlema märgutuluke.
Kuna ühest küljest käib jutt muusikaõpetusest üldhariduskoolides, teisalt aga muusikakoolides, võiks arvata, et pilt on erinev. Kui aga vaadata laiemalt, puudutab jutt muusikaõpetusest (kui…
5 minutit -
Nõiutud muusikakarp
Lasnamäe muusikakool on juba kaksteist korda korraldanud õpetaja Tiina Vurma eestvedamisel üleriigilisi omaloominguliste muusikapalade ülevaatusi eri instrumentidele või ansamblitele nn loomingu päevadena. Õpilased on selle ürituse vastu üles näidanud suurt huvi ja aastate jooksul on kerkinud esile silmapaistvaid saavutusi, mis omakorda on andnud osavõtuks pidevalt kasvavat innustust.
Kontsert „Lustlik klaver”
Kuid seekord toimus Lasnamäe muusikakoolis hoopis eripärane üritus: heliloojaks pürgivatele noortele õppuritele Tallinna muusikakeskkoolist,…
2 minutit