Mare Leino
-
Temperament kui (poiste) hinde alus?
Eesti vajab temperamendipõhist õpetajaharidust
Helsingi ülikoolis kaitses temperamenditeemalise doktoritöö Sari Mullola. Selgus, et mitu asjaolu, mille põhjal õpetaja hinnet vormistab, johtub õpilase temperamendist ehk sellest, mis mulje laps pedagoogile jätab. Oponendina oli mul võimalus doktoritööga põhjalikult tutvuda, mainitud uuringu mõned aspektid võivad pakkuda huvi ka meie lugejale. Teema on ilmselgelt aktuaalne ja riigipiiriülene. Alljärgnevalt tutvustan Sari Mullola doktoritöö (2012) mõningaid…
5 minutit1 kommentaar -
Miks muuta toimivat töökorraldust?
Sotsiaalpedagoog koolis – õpilasi, peresid ja õpetajate tööd toetav võtmeisik
Käsitlen sotsiaalpedagoogikat värske määruse eelnõu kontekstis. Konkreetsemalt analüüsin selle dokumendi paari lauset.
Seletuskiri haridus- ja teadusministri määruse „Tugispetsialistide teenuse kirjeldus, selle teenuse riigi poolt osutamise ulatus, tingimused ja kord ning teenuste hinnad” juurde:
„Kohalikel omavalitsustel on võimalik sotsiaalpedagoogi ülesandeid ühitada omavalitsuse koolikohustuse mittetäitjatega tegeleva ametniku, sotsiaaltöötaja või lastekaitsespetsialisti ülesannetega.”
Määruse eelnõu seletuskirja innovaatilisim…
6 minutit -
Sotsiaalpedagoogika tõusutrend
Õpetajate Lehes avaldati (25.10.2013) TÜ sotsiaaltöö õppejõudude mõtteid seoses sotsiaalpedagoogi kutsestandardi kavandiga. Huvitav, et alles nüüd? On ju varasematel aastatel TÜ esindajagi mainitud kutsestandardi töökoosolekutel osalenud.
Sotsiaalpedagoogide kutsestandardi tööversioon saadeti laiemale ringile tutvumiseks käesoleval sügisel. Pole just tavapärane, et mustandit kommenteeritakse ajalehe veergudel – toorik ei saa, ega peagi olema ideaalne, ning kitsaskohtade tiražeerimine ei too kasu kellelegi (kõige vähem parastajatele…
3 minutit