Maret Pihu
-
08.09.2023, Türi 150 Eesti kooli on kolme viimase aastaga saanud enda kooliõue slackline´i ehk tasakaaluliini, nende hulgas ka mitmed Järvamaa koolid. Et tasakaaluliinid leiaks liikumisõpetuse tundides veelgi rohkem kasutust, käis kahekordne maailmameister Tauri Vahesaar reedel Türi põhikoolis ja Laupa põhikoolis ette näitamas, mida huvitavat tasakaaluliinil teha annab ja kuidas seda rohkem koolitundides kasutada. Foto: Dmitri Kotjuh / Järva TeatajaFoto: Scanpix Baltics / Järva Teataja / Dmitri Kotjuh
Ei ole haridust ilma liikumishariduseta: kehalise kasvatuse uuest ainekavast
Uue ainekava jõustumise protsess on olnud pikk, kuid veel olulisem on, et muudatused…
15 minutit -
Vahendid tubaste liikumisharjutuste jaoks. Fotod: erakoguVahendid tubaste liikumisharjutuste jaoks. Fotod: erakogu
Distantsõpe toob välja liikumisõpetuse tuuma
Praegune distantsõppe periood justkui toetab kõike seda, mis on olnud uue õppeaine, liikumisõpetuse eesmärk – et õpilane liiguks iseseisvalt…
13 minutit -
Õppimist toetav hindamine liikumisõpetuses
Segadused hindamise ja selle kaudu antavate sõnumitega tulevad esile nii õpetajate kui ka õpilaste seas läbi viidud uuringutest.
Liikumisõpetuse…
6 minutit1 kommentaar -
Ülevaade kehalise kasvatuse ümberkujundamist liikumisõpetuseks tutvustavatest seminaridest
Ajavahemikul 8. augustist 11. septembrini toimus üle Eesti 16 kehalise…
9 minutit -
Maret PihuMaret Pihu
Õppeprotsessist liikumisõpetuses
Kehalise kasvatuse ümberkujundamisel liikumisõpetuseks on oluline osa õppeprotsessi mõtestamisel.
Augusti lõpust alates on Õpetajate Leht kajastanud liikumisõpetuse õppeaine valdkondi ja taotletavaid…
5 minutit1 kommentaar -
Maret PihuMaret Pihu
Muutuv õpikäsitus ja valdkond „Liikumine ja kultuur” liikumisõpetuses
Valdkond kannab mitmeid olulisi eesmärke, mille juures on suur roll õppeprotsessil, mis toetab…
5 minutit1 kommentaar -
Maret PihuMaret Pihu
Kehaline aktiivsus liikumisõpetuses
Üks liikumisõpetuse valdkond on kehaline aktiivsus. Võib tunduda isegi kummaline: kui õppeaine oma olemuselt on seotud liikumisega, siis miks…
5 minutit -
Maria Välja ART
Liikumisõpetus aitab kaasa õpilaste vaimsele ja kehalisele tasakaalule
Vaimsel ja kehalisel tasakaalul on otsene seos nii füüsilise kui ka psühholoogilise seisundiga….
6 minutit1 kommentaar -
Maret PihuMaret Pihu
Et liikumine pakuks lusti
Kehaliste võimete ja vormisoleku teema on oluline läbi kooliaja. Õppeprotsess peab viima selleni, et ka pärast kooli tahab noor enda kehalisi…
6 minutit1 kommentaar -
Liikumisoskus tagab kvaliteetsema igapäevaelu
Liikumisoskused tagavad kehaliselt aktiivse elu ja avardavad võimalusi uuteks põnevateks kogemusteks. Ainekava suundades kaob ära diskussioon, milline spordiala…
5 minutit1 kommentaar -
Eesmärkide nähtavus annab õpilasele vastuse – miks ta tunnis just seda teeb ja kuidas konkreetne liikumisoskus laiendab võimalusi kehaliseks aktiivsuseks. Foto: Sille Annuk / Postimees / ScanpixEesmärkide nähtavus annab õpilasele vastuse – miks ta tunnis just seda teeb ja kuidas konkreetne liikumisoskus laiendab võimalusi kehaliseks aktiivsuseks. Foto: Sille Annuk / Postimees / Scanpix
Kehalisest kasvatusest liikumisõpetuseks
Praegune aeg on väga soodne kehalise kasvatuse kui õppeaine mõtestamiseks, väärtuse tõstmiseks ja ühiskonna arenguga kooskõlastamiseks.
Eelmise aasta hakul sai…
7 minutit4 kommentaari