Margus Pedaste
-
Õpetajate kutsestandardite arendamise töörühm tööhoos Tallinna Teeninduskoolis. Aastaga on külas käidud rühmaliikmetel üle Eesti. Foto: Margus Pedaste
Uued kutsestandardid seavad esile õpetajate tööheaolu
Õpetaja rolli mõtestamisel ameti kontekstis on tähtis koht õpetajatel endil, nende koolitajatel ja haridusteadlastel, haridusjuhtidel, haridusasutuste…
9 minutit5 kommentaari -
DIGIEFEKTI SÕNUMID ⟩ Hariduslik ebavõrdsus digipädevuse omandamisel
DigiEfekti uuring näitas, et õpetajatel on väga tähtis roll õpilaste digipädevuste targal kujundamisel,…
6 minutit1 kommentaar -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
DIGIEFEKTI SÕNUMID ⟩ Kestliku arengu toetamiseks tuleb ka andmeid ja tööriistu taaskasutada
Eelmisel aastal lõppes Tartu Ülikooli „DigiEfekti“ projekt, milles uuriti…
6 minutit -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
Millal XR päriselt aitab?
Aastaid tagasi huvitusin virtuaalreaalsusest (VR) ja liitreaalsusest (AR), sest see oli lihtsalt nii äge. Huvist kantuna lõime Tartu Ülikooli haridustehnoloogia rühmas…
3 minutit -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
I ja II kooliastme loodusainete tasemetööd täna ja homme
FOORUM. Maikuu teema: üleminek elektroonsele riigieksamile
Loodusainete tasemetööde arendamise kolm keskset küsimust on olnud „Mida me hindame?“,…
7 minutit1 kommentaar -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
Kasulik viide. ICAP
Kasulike viidete esimeses soovituses suunan õpetajaid ja õppijaid Michelene T. H. Chi ja Ruth Wylie ICAP-i teooria juurde. See on järjest enam tähelepanu…
1 minut5 kommentaari -
Kohtumisel Hwa Chongi kooli meeskonnaga said selgeks meie ühised huvid õpilaste ja õpetajate digipädevuse arendamisel ja hindamisel. Fotod: erakogu
Mida õppida Singapurist ja mida väärtuslikku on meil hoida?
Maailmas pole palju riike, kus PISA tulemused on paremad kui Eestis. Õigemini on lugemisoskuse ja…
7 minutit5 kommentaari -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
Luubi all järelkasv. Teaduste akadeemia hariduskomisjon: kui palju õpetajaid Eesti vajab ja miks neid ei ole?
Õpetajate järelkasvu teema on riiklikult tähtis probleem…
5 minutit1 kommentaar -
Eesti Haridusteaduste Ajakirja värskes erinumbris keskendutakse üldpädevustele
Eelmise aasta märtsist saati on paljud õpetajad, õpilased ja lapsevanemad kiiresti aru…
5 minutit -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
Kriisiolukorra vabatahtlike programm: koostööpartner on õnnestunud leida enam kui pooltele abivajajatele
Keeruline aeg esitab kahtlemata väljakutseid ka õpetajatele ja…
6 minutit -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
Milline on hea Eesti kool?
Juba mõnda aega on räägitud ühtsest Eesti koolist konverentsidel ja seminaridel ning kirjutatud artikleid rahvusvahelistes teadusajakirjades ja kohalikus meedias. Näiteks Postimehes…
8 minutit8 kommentaari -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
Õpetajakriisi lahendamiseks on vaja riiklikku programmi
Mitmed analüüsid on arvude abil välja toonud probleeme, mida haridusinimesed on tajunud juba pikemat aega: õpetajaid…
8 minutit2 kommentaari -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
Mis on teadus ja kes on teadlane?
Üsna tihti võib Õpetajate Lehe artikli juures näha, et selle autor identifitseerib ennast teadlasena. Sama on teinud näiteks õppekava koostavad…
7 minutit2 kommentaari -
Katrin Saks.Katrin Saks.
TEADUSSÕNUMID ⟩ Barry J. Zimmerman
Teadussõnumite esimeses artiklis tutvustas Pihel Hunt John Hattie metaanalüüse, mis on paremini nähtavaks teinud hulga lähenemisi õppimise ja õpetamise…
5 minutit -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
TEADUSSÕNUMID ⟩ John Hattie ja nähtav õppimine
Eelmise aasta oktoobrist detsembrini ootasin Stanfordi ülikooli teadlasi ja nende teadustöid tutvustavate lugude jätkuna Eesti teadlaste lugusid…
5 minutit -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
STANFORDI SÕNUMID ⟩ Kuidas võiks õpetajakoolitus muutuda?
Vaikselt hakkabki pool aastat Stanfordi ülikoolis, hubaseks saanud Palo Alto mitmekultuurilises ideaalse ilmaga rohelises ja…
4 minutit3 kommentaari -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
STANFORDI SÕNUMID ⟩ Mis on ekranoomika?
Seekord tahan tutvustada mõistet, mida mina kuulsin esimest korda alles mõne nädala eest ühel Stanfordi põhimõtteliselt iganädalastest konverentsidest –…
3 minutit -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
STANFORDI SÕNUMID ⟩ Kuidas teadus- ja arendustöö käsikäes käivad?
Eelmistes „Stanfordi sõnumites“ näitasin, kuidas teadus jõuab hariduspoliitikasse. Teadustulemustel on sageli aga ka…
3 minutit1 kommentaar -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
STANFORDI SÕNUMID ⟩ Kuidas saavad teadlased hariduspoliitikat mõjutada?
Kui Carl Wieman muutis teadustööle tugineva süsteemse lähenemisega kahes Ameerika ülikoolis paljude õppejõudude…
4 minutit -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
STANFORDI SÕNUMID ⟩ Miks nobelist hakkas haridusteadusega tegelema?
Seekord kirjutan Carl Wiemanist. Ta on üks praegu Stanfordis töötavatest Nobeli preemia laureaatidest. Samas…
4 minutit1 kommentaar -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
STANFORDI SÕNUMID ⟩ Kuidas jõuda haridusreformide õnnestumiseni?
Lee Shulman rääkis mulle, kuidas tema abikaasa Judith oli nimetatud Ameerika haridusteadlaste organisatsiooni AERA…
4 minutit1 kommentaar -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
STANFORDI SÕNUMID ⟩ Kuidas õpetajad õpivad?
Kahe nädala eest viitasin sellele, et õpetajad peaksid ümber mõtestama, mida ja kuidas õpetada. Selleks on aga…
4 minutit2 kommentaari -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
STANFORDI SÕNUMID ⟩ Milleks õppida loodusteadusi?
Seekordses sissevaates Stanfordi ülikooli liigun loodusteaduste õpetamise uurimisega tegeleva professori Jonathan Osborne’i töömaile. Stanfordi tuli ta 2009….
4 minutit1 kommentaar -
Margus Pedaste.Margus Pedaste.
STANFORDI SÕNUMID ⟩ Kuidas me õpime?
Tihtipeale peetakse õppimiseks alles seda, kui suudame omandatud teadmisi ja oskusi mitte üksnes tuttavates situatsioonides korrata, vaid uute ülesannete…
4 minutit2 kommentaari