Tiia Kõnnussaar
-
Tunnustusprogrammi „Hea kool kui väärtuspõhine kool“ ja „Hea lasteaed kui väärtuspõhine lasteaed“ 2024. aasta tunnustuse pälvinud koolide ja lasteaedade esindajad. Fotod: Kertu RajandoViisteist aastat väärtuskasvatust Eesti hariduses
Tartu Ülikooli eetikakeskuse algatatud ja veetud väärtuskasvatuse programm, mis kestis 15 aastat, lõppes senisel kujul 2024. aastal.
Enam…
8 minutit -
Jaan Mikk (paremal) koos noorte kolleegidega 2016. aastal Peeter Põllu päeval haridusteaduste instituudi Salme majas. Foto: erakoguJaan Mikk: kui mõistame õpetajaameti tähtsust, hakatakse seda ka rohkem õppima
Emeriitprofessor Jaan Mikk on Eesti haridusilmas mõjukat rolli mänginud ligi 60 aastat. Millisena…
12 minutit1 kommentaar -
Joonistus: Toomas MittEesti Vabariigi sünnipäeva eel ehk Kuidas arutleda õpilastega heaks kodanikuks olemise üle?
Vabariigi aastapäeva lähenedes peetakse aktusi ja kauneid kõnesid. Mida…
8 minutit -
Ilmatsalu Lepatriinu lasteaia direktor Inga Väikene ja õppejuht Liina Järvsoo võtavad esimese advendipäeva varahommikul oma lasteaia ees jõulumuusika saatel vastu maja töötajaid, lapsi ja vanemaid. Kõik saavad ka kommi või piparkoogi. Tugev koostöö ei juhtu iseenesest, see on pidev ennetus, üksteise jaoks olemas olemine, näiteks töökaaslase auto üheskoos lumest väljakaevamine, perede nõustamine jpm, ütlevad Inga Väikene ja Liina Järvsoo. Foto: Lepatriinu lasteaedKoostöö on enamat kui koos töötamine
Koostöö on tööriist, mille abil saab saavutada paljud pedagoogilised eesmärgid. Kuid miks koostöö tihti ei laabu?
Õpetaja jagab õpilased rühmadesse…
11 minutit -
Margit Sutrop.Margit Sutrop: „Alustada tuleks küsimusest „Miks õppida?“, mitte „Mida õppida?“. Foto: erakoguHaridus 30 aasta pärast (1): Margit Sutrop: Eestile on vaja haridusrevolutsiooni
30 iseseisvusaastaga on läbinud meie hariduselu pika ja sisuka tee. Nüüd aga…
9 minutit -
TÜ eetikakeskuse väärtuste mängu tutvustati ka tänavusel Paide arvamusfestivalil. Foto: Õnne AllajeVäärtustest ei pea kogu aeg rääkima, ent neid tuleb meeles hoida
Tartu ülikooli eetikakeskuse loomisest täitus 20 aastat. Mis on selle aja jooksul maailmas ja ühiskonnas…
8 minutit -
Gary Lewis: „Iseloomukasvatus koolis ei tähenda mitte ainult õpilaste iseloomu voolimist, vaid ka õpetajate enda pidevat eneserefleksiooni.“Väärtuskasvatus: Pilguheit peeglisse ehk Küsimused, mida koolijuht võiks endalt küsida
Tugevad koolid töötavad selle nimel, et hoida vastastikust austust, vältida…
9 minutit -
Gary Lewis: „Iseloomukasvatus koolis ei tähenda mitte ainult õpilaste iseloomu voolimist, vaid ka õpetajate enda pidevat eneserefleksiooni.“Väärtuskasvatus: Briti koolid pistavad rinda sarnaste muredega nagu meie
Briti haridustegelane ja koolijuht Gary Lewis külastas viimase pooleteise aasta jooksul 220 riigi…
9 minutit -
Gary Lewis: „Iseloomukasvatus koolis ei tähenda mitte ainult õpilaste iseloomu voolimist, vaid ka õpetajate enda pidevat eneserefleksiooni.“Väärtuskasvatus: Mis teeb kooli edukaks?
Briti haridusteadlane ja koolijuht Gary Lewis läks direktoriks väga kehvade tulemuste ja õhustikuga kooli ning töötas selle üles…
11 minutit -
„Klassijuhataja käsiraamat. Väärtuskasvatuse teejuht õpetajale ja koolijuhile.“ Autorid Halliki Harro-Loit, Helen Hirsnik, Tiia Kõnnussaar, Meedi Neeme, Karmen Palts, Lemme Randma, Margit Sutrop. Tartu ülikooli eetikakeskus, Tartu 2020. 128 lk. Kirjastus EKSAKlassijuhataja kiituseks
„Klassijuhataja käsiraamat“ on teadlaste ja praktikute ühistöös sündinud katse mõtestada klassijuhataja rolle ja väärtusvalikuid.
Klassijuhataja töö püsib sageli peamiselt õpetajate pealehakkamise ja…
7 minutit