Tuuli Oder
-
Tuuli Oder.Tuuli Oder.
Võtaks Estinglish’i appi eestikeelsele õppele üleminekul?
2024. aasta oli üsna harukordne selles mõttes, et hariduse ja õpetajaga seotud teemad said tähelepanu…
6 minutit1 kommentaar -
Tuuli Oder.Tuuli Oder.
Quo vadis, Eesti võõrkeeleõpe?
Aasta 2023 oli võõrkeeleõpetajate jaoks muutusterohke: lisaks riiklikust hariduspoliitikast tulenevale B-võõrkeele valiku mitmekesistamise algatusele tõi suuri muutusi tehisaru (ingl artificial…
6 minutit -
Tuuli Oder.
Võõrkeeleõpetaja VUCA maailmas
Elame heitlikus, ebakindlas, keerukas ja mitmetähenduslikus maailmas (ingl akronüüm VUCA: volatile, uncertain, complex, ambiguous), kus võtmesõna on kiire kohanemine. Muutusi,…
6 minutit -
Tuuli Oder.Tuuli Oder.
Kes võimestab võõrkeeleõpetajat?
Ma ei kasuta artiklis sõnu „koroona“ ja „COVID-19“, sest õpetajad on õpetussõnadest juba nii tüdinud, et need peletavad lugejaid….
7 minutit -
Tuuli Oder. Foto: Eero Vabamägi / Ekspress Meedia / Scanpix
Võõrkeeleaasta 2020: tagasi- ja edasivaade
Aasta tagasi kirjutasin Õpetajate Lehes võõrkeeleõpetajate väljakutsetest 2020. aastaks. Pakkusin vajadust mõista, mis on „muutuv“ õpikäsitus, meeles pidada,…
7 minutit -
Tuuli Oder.Tuuli Oder.
Võõrkeeleõpetaja väljakutsed aastal 2020
Elame 20. aastat 21. sajandis. Läheme ootusärevalt ja probleemideta (ilmselt olete märganud, et 21. sajandil sai nimelt probleemist…
8 minutit -
Tuuli Oder.Tuuli Oder.
Milline on võõrkeelseim võõrkeel?
Eestis paistab olevat alanud konkurss võõrkeelseima võõrkeele auhinnale, kus inglise keel on juba ette määratud kaotajaks. Aina sagedamini on…
7 minutit -
Tuuli Oder.Tuuli Oder.
Inglise keel – kas võõr- või emakeel?
Peale taasiseseisvumist kasvas Eestis oluliselt inglise keele tähtsus nii õppeainena kui ka igapäevase keelekasutuse mõjutajana. Olen aastaid jälginud…
6 minutit -
Inglise keel – kes oskab, kes ei oska?
On üldlevinud arvamus, et eestlased oskavad võõrkeeli. Eriti hästi arvatakse meid oskavat inglise keelt, mis on jõuliselt tunginud igapäevasesse keelekasutusse ja põhjustanud ka koduvillase eesti-inglise segakeele Estinglish’i tekke. Värskeim tõestus selle kohta, et Eestis osatakse hästi inglise keelt, on EF EPI (English as Foreign language Proficiency Index) 2015. a raport (http://www.scribd.com/doc/289390476/EF-EPI-2015), mille järgi on Eesti maailma inglise keelt väga…
4 minutit -
Kuidas õpetada võõrkeeli?
Et kõik Agu Sihvka moodi ausalt ära rääkida, pean üles tunnistama, et ühest vastust pealkirjas püstitatud küsimusele ei ole. Kõik sõltub taustsüsteemist, mille iseloomustamiseks tuleb esmalt mõelda samadele küsimustele, millele üks klassikaliselt hea ajakirjanduslik uudislugu peab vastama: kes?, mida?, millal?, kus?, miks?, kuidas?
Püüan leida vastused, võttes esimeseks lihtsaima küsimuse „millal?”. Vastus on Eesti Vabariik, aastal 2015.
Kes? Õpetaja õpetab ja õpilane õpib….
4 minutit -
Kas õpikuga või õpikuta?
Eesti õpetaja olevat liiga õpikukeskne. Ta võtvat õpikut nagu piiblit. Ta õpetavat õpikut, mitte lapsi. Nii on väidetud juba aastaid. Juba aastaid on ka pakutud õpiku kasutamisele mitmeid alternatiive, võõrkeeleõpetuses näiteks internetikeskkonnad, krimifilmid, TV-seriaalid jms. Kõik on jäänud aga oletuste ja arvamuse tasandile, sest põhjalikke õpikuteemalisi uuringuid pole olnud.
Nüüd hakkab pilt siiski selginema, sest ESF-i uurimisprojekti „Õpetajate professionaalne areng ja selle…
5 minutit -
Toimus inglise ja saksa keele üleriigiline olümpiaad
Tänavu korraldas üleriigilise inglise ja saksa keele olümpiaadi gümnasistidele TLÜ keelekeskus. Kuna soovisime innustada rohkem õpilasi osalema, viisime olümpiaadid läbi kahes voorus. Piirkondlikes voorudes maakondades osales kokku üle 1000 õpilase: inglise keeles 800 ja saksa keeles 220. Mõlema olümpiaadi lõppvooru kutsuti piirkondadest 21 tublimat õpilast.
Kui piirkondlikus voorus testiti õpilaste kuulamisoskust ja keelestruktuuride tundmist, siis lõppvoor, mis…
3 minutit