Viimases lehes
Päevakorral

Kui õppimiskohustuse iga tõuseb 18. eluaastani

19. märts 2024 Merilin Mändveer  toimetaja

Riik plaanib aastal 2025 tõsta õppimiskohustuse ea 18. eluaastani. Järgnevalt räägime muudatuse põhjustest ja korraldusest ning uurime, mida arvavad sellest koolijuhid. Haridus- ja Teadusministeeriumi […]

Nädalakommentaar

Kas õpilase senisest pikemast haridussüsteemis hoidmisest on kasu?

19. märts 2024 Maile Käsper Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi õpetajahariduse lektor

Käesoleva aasta veebruarikuus esitas Haridus- ja Teadusministeerium kooskõlastamiseks õppimiskohustuse ea pikendamise reformi uuenduste paketi. Üks muudatuste osa selles toob kaasa õppimiskohustuse ea pikendamise 18. […]

Üldharidus

Missugust õppematerjali vajab muukeelne laps?

19. märts 2024 Raivo Juurak toimetaja

Sügisest hakkavad kõik 1. ja 4. klassid õppima eesti keeles. Et üleminek oleks edukas, on vaja häid õppematerjale ja ka eesti keelt oskavaid häid […]

Üldharidus

Eestikeelsele õppele üleminekut toetav õppevara – kuidas tagada kvaliteet?

19. märts 2024 Mare Kitsnik lingvist ja psühholoog, Tartu Ülikooli Narva kolledži eesti keele kui teise keele kaasprofessor

LOE KA: Raivo Juurak – Missugust õppematerjali vajab muukeelne laps?Pille Kõiv, Svetlana Tsarjova – Kuidas valmivad õppematerjalid muukeelsetele lastele Seoses üleminekuga eestikeelsele õppele on Eesti Keele […]

Üldharidus

Kuidas valmivad õppematerjalid muukeelsetele lastele

19. märts 2024 Pille Kõiv, keelepoliitika osakonna peaekspert, Haridus- ja Teadusministeerium; Svetlana Tsarjova, õppevara projektijuht, Eesti Keele Instituut

LOE KA: Raivo Juurak – Missugust õppematerjali vajab muukeelne laps?Mare Kitsnik – Eestikeelsele õppele üleminekut toetav õppevara – kuidas tagada kvaliteet? Kaasaegse ja kvaliteetse õppevara loomisel on […]

Inimene

KÕRVALPILK ⟩ Jaan Aru sõnul teeb hea õpetaja asju omamoodi

19. märts 2024 Tuulike Kivestu-Rotella toimetaja

Et neuroteadlane Jaan Aru oli tark ja tubli õpilane, sellest annab tunnistust näiteks tõik, et kord põhikoolis pani üks ranguse poolest tuntud õpetaja talle […]

Arvamus

Kuueklassiline kool paneb asjaosalised raske valiku ette

19. märts 2024 Martin Pent Miina Härma Gümnaasiumi õpetaja

Mul pole õrna aimugi, mis tunne on olla õpilane ja vahetada kooli. Või noh, tõsi, ma pidin gümnaasiumisse minnes ühest koolist teise kolima, kuid […]

Alusharidus

Tabasallu tuleb sõimerühmadele mõeldud lasteaed

19. märts 2024 Tiina Vapper toimetaja

Tallinna lähiümbrusesse kerkib iga aastaga aina uusi elamurajoone, kus elab palju noori lastega peresid. Kuna seadus kohustab omavalitsusi pakkuma lapsele lasteaiakohta alates pooleteisest eluaastast, […]

Tugiharidus

HEVI mess tõi kokku üle 600 huvilise

19. märts 2024 Tiina Vapper toimetaja

14. märtsil toimus Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskuses kuuendat korda HEVI mess, kus haridusliku toe vajadusega õpilased said ülevaate kutsekoolides pakutavatest erialadest, õppimisvõimalustest ja tugimeetmetest. Kohale […]

Arvamus

Tekstiroboti kasutust tuvastada ei saa

19. märts 2024 Andres Karjus, kultuuriandmete analüüsi teadur, Tallinna Ülikool, vanemteadur, Estonian Business School; Kaspar Kruup, kommunikatsiooniteaduste nooremlektor, Tartu Ülikool

Loomevõimelise tehisaru järsk arenguhüpe on koole ja õpetajaid ettevaatlikuks teinud: tekstirobotitega on võimalik lihtsa vaevaga luua kirjandeid ja jutukesi ning täita lünkharjutusi. Multimodaalsed (pilti […]

Arvamus

Koolivõrgu korrastamise tuhinas ei tohi unustada õpilasi

19. märts 2024 Ats Mattias Tamm Eesti Õpilasesinduste Liidu esimees

Tõsiste kriiside ja protestide varjus on üllatavalt vähe tähelepanu saanud asjaolu, et viimase aasta jooksul on jõuliselt hakatud rääkima koolivõrgu reformimisest, mis viisakas sõnastuses […]

Õpetajaharidus

Kuidas inimkesksel ajastul pädevalt toime tulla?

19. märts 2024 Sven Paulus Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi kommunikatsiooni- ja turundusspetsialist

Keskkonnaprobleeme ja kliimamuutusi tajutakse tihti katastroofide kontekstis: liikide väljasuremisest üleujutusteni ja viiruspandeemiatest metsatulekahjudeni. Sestap vajavad tänased õpilased julgustavaid tulevikuvisioone, mitte hävingut kuulutavaid stsenaariume. Rahvusvahelise […]

Arvamus

RAAMATULOOD ⟩ Viisakus on kena küll, aga …

19. märts 2024 Priit Põhjala

Mõeldes lastekirjanduses kujutatud külluslikule sortimendile esmaklassilistele kavalustele, kelmustele, tempudele, tükkidele, vallatustele, viguritele, vingerpussidele ja üleannetustele, meenub mulle esimesena üks episood asjakohase pealkirjaga raamatust „Rüblik […]

Õpetajaharidus

„Õpipisik“ harutab lahti hariduse sõlmküsimusi

19. märts 2024 Sven Paulus Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi kommunikatsiooni- ja turundusspetsialist

Nüüdseks juba kolm aastat tegutsenud „Õpipisik“ on Tartu Ülikooli haridusteaduste instituudi taskuhääling. Laiemale kuulajaskonnale mõeldud saatesarja eesmärk on jagada teaduspõhist infot, kuidas aina teadlikumalt […]

Sisuturundus

Igas haridusasutuses võiks olla kasutusel kõnet toetav abivahend

18. märts 2024 Invaru

Õpetajatel tuleb oma igapäevatöös puutuda aina enam kokku õpilastega, kes eri põhjustel ei kasuta verbaalset kõnet eakohaselt või kellel kõne üldse puudub. Millised tehnoloogilised […]

Päevakorral

Õpetajate Leht 19. märtsil

17. märts 2024

Kui õppimiskohustuse iga tõuseb 18. eluaastani Riik plaanib aastal 2025 tõsta õppimiskohustuse ea 18. eluaastani. Räägime muudatuse põhjustest ja korraldusest ning uurime, mida arvavad […]

Sisuturundus

Koos õpilastega loodusvaatluste minimaratonile

13. märts 2024

Loodusvaatluste minimaraton on üle-eestilise loodusvaatluste maratoni pisivariant õppeasutustele, mis toimub sel aastal esimest korda. See on harrastusteaduse algatus, mis kutsub õpilasi ja õpetajaid maksimaalselt […]

Üldharidus

Gümnaasiumiosa võimalik sulgemine paneb õpetajad valiku ette: kas õpetada ühte ainet mitmes koolis või mitut ainet ühes koolis

12. märts 2024 Raivo Juurak toimetaja

Üks õpetaja, seitse kooli ja viis õppeainet Silvester Jürjo õpetab (või on õpetanud) keemiat ja teisi loodusaineid ning informaatikat Poska ja Haljala koolis ning […]

Arvamus

Harvesteri mõtteviis koolide saatuse üle otsustamisel

12. märts 2024 Tiiu Kuurme Tallinna Ülikooli kasvatusteaduste dotsent

Kui taas vabaks saanud Eesti end hariduslikult üles ehitama asus, oli rohkete foorumite ja kõnekoosolekute refrääniks ligipääs haridusele ning kodulähedane põhikool. Need olid peaaegu […]

Arvamus

Kuidas ja mida mõtleme koole kinni pannes?

12. märts 2024 Rea Raus jätkusuutliku arengu ekspert, õppejõud ja õpetaja

Ajad muutuvad kiiresti. Järjest enam on mõistetud, et tänapäeval on vaja õppimist ja kasvatust vaadata valdkonnaüleselt, transdistsiplinaarses vaates. Väga lühidalt öeldes tähendab see arusaama […]