Tallinna ülikoolis hakatakse koolipsühholoogide hindamisvahendit välja töötama

Aastakümneid on suureks probleemiks olnud, et Eesti koolides töötavatel psühholoogidel pole korrektseid hindamisvahendeid. Seda kinnitas ka 2012. aastal koolipsühholoogide hulgas läbi viidud küsitlus.

Euroopa majanduspiirkonna finantsmehhanismi 2009.–2014. a programmi „Riskilapsed ja -noored” raames toetatakse projekti, mille sisu on põhikooliõpilaste psüühiliste protsesside hindamisvahendite komplekti koostamine ja tugispetsialistide koolitamine. Projekt toimub Eesti koolipsühholoogide ühingu eestvõtmisel koostöös TLÜ psühholoogia instituudi teadlastega ja SA INNOVE Rajaleidjate keskustega. TLÜ teadlased on õpilaste psüühilisi võimeid, motivatsiooni ja isikuomadusi uurinud varasemates pikaajalistes uuringutes, mis on käsitlenud õpilaste õppimist ja arengut ning neid mõjutavaid tegureid. Need uuringud on pannud aluse käesolevale projektile.

Projekt algas selle aasta suvel ning lõpeb 2016. a aprillis. Selle aja jooksul valmivad testide manuaalid ja klassipõhised normid. Koolitatakse Rajaleidja keskuste erispetsialiste laste arengu hindamise spetsiifikas ning psühholooge teste kasutama.

Rohkem infot projekti kohta leiab Eesti koolipsühholoogide ühingu kodulehelt koolipsyhholoogid.ee.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Helna Karu: „Meie siht eestikeelsele õppele üleminekul on selge“

Haridus- ja Teaduministeeriumi eestikeelsele õppele ülemineku osakonna uus juht Helna Karu peab oluliseks tulemusi…

6 minutit

Riik tuleb koolijuhtide soovile vastu – eelistusi tohib taas küsida

Põhikoolilõpetaja mõtleb, millisesse kooli astuda. Ühed sõbrad lähevad ühte kooli, teised teise, enda huvidele…

8 minutit

Õpetajatööst südamega: kuus lugu kutsumusest

Õpetajatöö toob endaga kaasa nii väikeseid igapäevaseid rõõmuhetki kui ka suuri proovikive, mis panevad professionaalsuse ja pühendumuse…

8 minutit
Õpetajate Leht