Kaugel-kaugel seitsme mäe ja mere taga, Elva külje all Annikorus asub Konguta kool. Selles õpib 81 pöialpoissi, neid õpetab aga 12 Lumivalgekest ja kaks uhket printsi.
Meie digilugu sai alguse, kui kolm meie Lumivalgekest käisid Tartus Raadimõisa hotellis digijuhi koolitusel innovaatilist digimaailma nuusutamas. Pärast seda muutus kõik. Aroom oli nii meeldiv, et uimastas kogu seltskonna, kes tahtis digitaalses maailmas kohe virtuoosiks saada. Lumivalgekesed pöördusid tagasi oma tarre, jagasid innustust ja emotsioone ka teistele Lumivalgekestele ja muutusid üha enam Digivalgekeste nägu. Aja möödudes mõistsid nüüd juba Digivalgekesed, et IT-maailm, kuhu end veel mugavamalt taheti sisse seada, asub kõrgel ja võib muutuda kättesaamatuks unistuseks. Aga Digivalgekesed otsustasid, et raskused on ületamiseks ning koostöös ja üksteist toetades võib saavutada palju. On kaks eri asja, kas oled üksinda virtuoos või on kogu su orkester meisterlik. Orkester on tugevama kõlaga, koosmäng emotsionaalsem.
Konguta Digivalgekesed olid innukad ning optimistlikud. Koos hakati rajama digimaailma vundamenti. Igal teisipäeval hakati koos uurima ja õppima. Alustati uuest õpikäsitusest, süveneti elukestva õppe strateegiatesse ja koolikeskkonna muutustesse. Korraldati koostöönõupidamisi, mõtiskleti maailmakohvikus, tegutseti nähtavalt ja nähtamatult. Pingutused kandsid vilja ning Konguta kool valiti digipöörde koolituse kaheksa pilootkooli hulka. Kogu Konguta koolipere ja vallavalitsus rõõmustas väga.
175 = 9 + 8 + 7 + 8
Koos hea uudisega tajusime, et nüüd on meil veel suurem vastutus. Pilootkoolina peame tõestama ja näitama, et ka pisike maakool on konkurentsivõimeline, et meie õpilastele on loodud võimalus väga heaks hariduseks ning digimaailmas hakkama saamiseks. Oma digipöördes näeme, et 175 = 9 + 8 + 7 + 8. See tähendab, et lõimime 175 kohustusliku koolipäeva sisse järgmise üheksa kuu jooksul õppekavas ette nähtud kaheksa läbivat teemat, seitse üldpädevust ja kaheksa ainevaldkonda. Eesmärgiks seadsime veel, et 25% õppetööst toimuks nutiseadmete abil.
Oleme arutanud, kas nüüd olemegi digimaalima virtuoosid. Praegu vuhime tööd edasi teha, sest virtuoosiks ei saa ennast ise pidada, seda peavad tunnistama ja märkama teised. Ükski teadmine pole midagi väärt, kui seda ei saa jagada. Meid on pärast pilootkoolide hulka valimist külastanud mitmed koolid Eidaperest Varstuni.
kool.konguta.ee
Koolipäevi aitavad sisustada IKT-vahendid ja Digivalgekesed avastavad järjest uusi digimeetodeid ja vidinaid. Nende abil on õppimist ja õpetamist elavamaks ja sisukamaks muudetud. Digimaailma vundamendi ladumisega oleme hakkama saanud, nüüd tuleb ehitada hoone − ilus, kõrge ja tehnoloogiline.
Meie tegemiste kohta saab täpsemalt lugeda blogidest, mis asuvad kool.konguta.ee lehel.
Digipöörde all mõistame personaalsete nutiseadmete laiapõhjalist ja igapäevast rakendamist õppetöös. Digipöörde programm on suunatud koolidele, kus tahvel- ja sülearvutite rakendamisel on juba esimesed sammud tehtud ning vajatakse tuge muutuste süsteemsel rakendamisel kooli tasandil. Digipöörde programm ei paku koolidele toetust digiseadmete hankimiseks, osalevad koolid peavad ise tagama vajaliku tehnoloogia olemasolu. Üks võimalus on julgustada õpilasi isiklikke nutiseadmeid kooli kaasa võtma ja tundides mõistlikult kasutama.
Lisa kommentaar