Õpetamine – võimatu!

2 minutit
6 vaatamist

Mõisted „interdistsiplinaarsus” ja „lõimtunnid” mõjuvad haridussüsteemis värske tuuleõhuna. Praktikas seostavad paljud õpetajad eri aineid, iseasi kas lähtutakse loengumeetodist või pakutakse võimalust õppida kogemuse kaudu. NUKU muuseumis on võimalik osaleda lõimtundides, mis panevad noorte silmad särama. NUKUs õpitakse aineid teatraalsete vahendite abil. Õpetaja saab NUKUs koguda ideid tunni tavalisest teistsuguseks läbiviimiseks, õpilane omandab NUKUs teadmisi kogemuse kaudu.

NUKU koolitund arendab õpilase loovust, mis on võti kogu eluks. Loominguline inimene saab alati hakkama: loovust läheb vaja suhteid luues, karjääri planeerides, ettevõtet rajades ja lapsi kasvatades. Teatraaalne mõtteviis käivitab kujutlusvõime ka siis, kui inimene on passiivne pealtvaataja. Näitlejatehnilised võtted ja mängutehnikad on tõsiseltvõetavad meetodid, mis kergendavad õpetaja tööd ja motiveerivad õpilasi.

Keemia ja kirjanduse tunnis läbitakse teatrikostüümi töötlemise keemilised protsessid muinasjutu loogika kaudu. Õppijad saavad teada, milliste protsessidega muuta kangas vanaks, kuidas saab näidata kostüümil loo sündmusi, kuidas jätta mängus päriselt juhtunu mulje. Pisemad saavad kangaid töödeldes olla justkui võlurid, gümnasistid katseid tehes õppida teatrikunstniku ja dramaturgi tööd.

Muusika ja kunstide tund annab teada, kuidas muuta etteaste huvitavaks, maal sisukaks või muusika mõjuvaks. Kas muusikat saab näha või kunsti kuulata? Kuidas „lugeda” ruumi ja miks pole kunstis õige ja vale kriteeriume tavapärases mõttes meie tulemusele orienteeritud ühiskonnas?

Eesti ajaloo ja ühiskonnaõpetuse koolitunnis kohtuvad vastavale ajastule iseloomulike esemete kaudu ajastud, alates ärkamisajast kuni tänapäevani. Muuseumitunnis saavad objektidega tegelemise kaudu kokku Eesti Vabariigi loomisaeg, ENSV periood, taasärkamis- ja kaasaeg.

Uuest aastast täieneb NUKU tunniplaan, kus matemaatika, füüsika ja geograafia õpetamise kõrval on plaanis ka unistamine ja loomine, kõik ideed teostuvad teatri vahenditega.

PS! Kui teil tekib kahtlus teatri kui mänguväljaku tõsiseltvõetavuses, võime kinnitada, et mäng on väga tõsiseltvõetav tegevus. Kes on koos mänginud, hoiavad kokku ka väljaspool mänguruumi ja -aega.

Ootame klasse ka NUKU muuseumi muudele üritustele!

Lisainfo www.nuku.ee.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Muuseumid ravivad koolitüdimust

Mõni aeg tagasi potsatas Juhan Liivi muuseumi postkasti Viljandi Kesklinna Kooli ajaleht koos postkaardiga, millel muuhulgas kirjas: „Käisime 9. klassiga…

4 minutit

Aktiivõppeprogramm ei ole tuim tuur

Olen väga suur muuseumide aktiivõppeprogrammide armastaja ja harrastaja. Kuna töötan Miina Härma Gümnaasiumis, pärineb minu kogemus suuresti Tartu linnast….

4 minutit

„Mis värk selle veipimisega on?“

Kas noored päriselt teavad, mida veipimine nende kehaga teeb? Kuidas mõjutavad nikotiin ja muud keemilised ühendid aju arengut ja…

2 minutit
Õpetajate Leht