Fotod: Kadri Saaremaa

Kooli üldkoosolek ja populaarne? Tartu Forseliuse koolis see õnnestus

Fotod: Kadri Saaremaa
2 minutit
81 vaatamist
Fotod: Kadri Saaremaa
Fotod: Kadri Saaremaa

 

Koosoleku kutse.
Koosoleku kutse.

Tartu Forseliuse kooli juhtkond on juba mõni aasta nuputanud, kuidas saada lapsevanemaid kooli, et viia nad kurssi uuenduste ja muudatustega koolisüsteemis. Tavapärane osalejate arv üldkoosolekul on jäänud 50–70 aktiivse osaleja kanti. Saime inspiratsiooni muutuste tegemiseks kevadisest külaskäigust Antslasse, kui sealse gümnaasiumi direktor Katrin Martinfeld tõi näiteid aktiivsetest lastevanemate koosolekutest.

Mida siis teisiti tegime? Lisaks varasemast teistsugusele teavitustööle olid lapsevanemad oodatud tunde külastama terve koolipäeva jooksul, enne õhtust koosolekut koolitoitu maitsma ning õhtuste klassikoosolekute jooksul aktiivselt kooli teemadel arutlema. Lisaväärtuse andmiseks kirjutas kool augustis taotluse Innovele kogukonna kaasamise õpiürituseks, mille kaudu saadi toetust ürituse paremaks reklaamimiseks, pitsade ostmiseks ning auhindade soetamiseks.

19. septembril kell 17.15 oli kooli fuajee täis lapsevanemaid, kes ootasid kooliruume tutvustavat tuuri – uuenenud on kooli 1. korrus. Kell 18 ei mahtunud kõik soovijad enam aulasse üldkoosolekule ära, vaid pidid infot kuulama koridoris ja treppidel. Kokku osales üle 200 inimese.

Õppejuht Kristi Mumm tutvustas lastevanematele koolipäeva ja õppetööd puudutavad uuendusi (paaristunnid ja paarisõpetamine, õuevahetund, ahhaalik kool, valikainete süsteem). Esinesid koostööparterid Tartu ülikoolist ja AHHAA teaduskeskusest. Infot jagas koolitoitlustaja. Eelregistreerunute vahel loositi välja 11 põnevat auhinda.

Forseliuse kooli kui liikuma kutsuva kooli tegevusega tutvudes said ka vanemad ise oma tasakaalu harjutada ning istumisest väikse pausi teha.

Õhtuste klassiarutelude elavdamiseks telliti Pizzakioskilt 75 suurt pitsat.
Õhtuste klassiarutelude elavdamiseks telliti Pizzakioskilt 75 suurt pitsat.

Hetk enne üldkoosoleku lõppemist transportis Pizzakiosk kooli 75 suurt ja sooja pitsat, mis hiljem klassides toimuvatele aruteludele energiat juurde andsid.

Lapsevanematelt laekus klassiarutelude käigus palju häid mõtteid, millele kool võiks tähelepanu pöörata, et õpilaste jaoks koolipäev sisukamaks muuta. Täienes ka kontaktide võrgustik, et lapsevanemaid rohkem kooliellu kaasata, kas siis tundide mitmekesistamiseks või oma erialade tutvustamiseks karjäärinädala jooksul.

Lapsevanem Ello Varjase sõnul oli üldkoosolek väga tore. Meeldis, et tutvustati kõiki õppetööga seotud muudatusi ja hiljem sai neid teemasid klassiruumis edasi arutada. „Lisaks on nii tore, kui tuled töölt otse koosolekule ega pea muretsema, et kõht on tühi ja tahaks kiiresti koju – saime tutvuda lastele pakutava koolitoiduga ning ka hiljem pakutav pitsa täitis kõhtu,“ sõnas Varjas.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetajad Toompeal: vaja on õiglast palka ja jõukohast koormust

Õpetajad avaldasid koos päästjatega taas Toompeal meelt, et survestada riiki kindlustama neile järgnevateks aastateks konku-rentsivõimeline…

6 minutit

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda on põhikooli korduseksamite kaotamise vastu

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda saatis Haridus- ja Teadusministeeriumile arvamuse seoses põhikooli korduseksamite kaotamise ning põhikooli…

3 minutit

Aasta e-rehkendusest: kirg peab jõudma kooli!

Kümnete tuhandete e-rehkendajate õhin möödunud aastast annab märku, et matemaatika tase määrab paljude noorte tuleviku nii kõrghariduses kui…

5 minutit
Õpetajate Leht