Ulla Kamp.

Koolijuhid praktikandi rollis

Ulla Kamp.
2 minutit
164 vaatamist

Haridusjuhtide praktikaprogrammi neljanda lennu osalejad on praktika läbinud ning tagasi oma koolis. Kümme nädalat olid kooli- ja õppejuhid asutustes oma juhtimispädevusi täiendamas. Koos tänavuste osalejatega on nüüdseks 41 koolijuhti selle ainulaadse arenguprogrammi läbi teinud − nii suurtest linna- ja riigikoolidest kui ka hariduslike erivajadustega noorte ja keelekümbluskoolidest.

Kuna tegemist on iga osaleja individuaalsetest eesmärkidest ja arenguvajadustest lähtuvalt kujundatud programmiga, kulgeb teekond seal erinevalt. Tulenevalt sellest erinevad ka õpikohad, avastused ja korjatud ideed. Siiski on nelja aasta jooksul välja joonistunud teemavaldkonnad, mida koolijuhid on alati välja toonud. Peamiselt on nende avastused seotud inimeste juhtimisega. Kuna häid töötajaid leida on keerukas valdkonnast ja sektorist sõltumata, on koolijuhtidel programmis olnud võimalus kogeda, milliste võtete ja strateegiatega erasektoris lahendusi leitakse. Selle tulemusel on sageli pöördutud oma kooli tagasi ideega muuta midagi just inimeste juhtimisega seoses: korraldada ümber juhtimisstruktuur, kujundada toetav arenguvestluste ja tagasisidesüsteem õpetajatega, toetada uue töötaja sisseelamist, panustada teadlikult tööandja maine kujundamisse.

Koolijuhid püstitavad enne praktikale minekut küll kindlad eesmärgid ja sõnastavad ootused, milliseid teemasid nad ettevõtetes uurida tahavad, kuid alati selgub ka miskit ootamatut, mida ei nad ei osanud mõelda ega soovidagi. Tihtipeale on selleks avastused organisatsioonikultuuri vallas: meie-tunde loomine väärtuspõhise juhtimise kaudu, koosolekute kultuur, tunnustamise ja positiivse tagasiside süsteem, personaalsed arenguvõimalused. 

Haridusjuhtide praktikaprogrammi käivitasid 2019. aastal Heateo Haridusfond ja Tallinna Haridusamet koostöös talendijuhtimise ettevõttega Fontes. Unikaalne programm võimaldab koolijuhil minna kolmeks kuuks hea juhtimiskvaliteediga ettevõttesse, et sealt saadud teadmisi hiljem oma koolis rakendada. Programmi kandideerimisel analüüsib Fontes põhjalikult koolijuhi profiili, selgitab välja peamised väljakutsed ja arengueesmärgid. Sellest lähtuvalt valitakse ettevõte, kuhu koolijuht praktikale suunata, ning kujundatakse programm tema arengu toetamiseks. Programmis on löönud kaasa ka Tartu Linnavalitsus, haridus- ja teadusministeerium riigikoolidega, Viimsi ja Lääne-Harju vald. 

Järgmistel koolipidajatel on just nüüd õige aeg oma osalemissoovist teada anda!

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tugisüsteemide tugevdamine on kutsehariduse kestlikkuse võti

Riigikontrolli hiljutine audit kutsehariduses õppivate haridusliku erivajadusega (HEV) noorte toetamisest toob päevavalgele olulise süsteemse kitsaskoha:…

2 minutit

Õpiampsud laiendavad silmaringi

Üksteist aastat tagasi lõime uut gümnaasiumi. Kooli õppekava tegemisse olid kaasatud tulevased õpilased, vanemad, õpetajad. Meie ühine otsus oli, et…

2 minutit

Laps ei saa endale peret valida

15-aastane Johan ei saa öösiti tihti magada, sest tema õde on raskelt haige. Koolis on tal puudulikud hinded ja käitumisprobleemid…

2 minutit
2 kommentaari
Õpetajate Leht