Kati Bakradze-Pank.

Tähtis on see, mida iseendale enda kohta ütleme

Kati Bakradze-Pank.
2 minutit
469 vaatamist
1 kommentaar

Uus kooliaasta on alanud ebakindlamalt kui eelmised – määramatust on olnud palju, uuenenud nõuded ainekavades on juba kooliaasta alguses tekitanud õpetajates paraja koguse stressi. Meie tänane Eesti vajab õpetajas eelkõige väärtuste kandjat ja siin peab õpetaja küll alustama iseenda väärtustamisest. Õpetajal on oluline valida enda vaimne, füüsiline, emotsionaalne ja ka professionaalne tervis ning seista enese eest eelkõige enda pärast.

Peame õpetajatena seadma julgelt piirid töö- ja isikliku elu vahele. Õpetajatöös on ikka nii, et jooksvalt vajab mõni koolidokument täiendamist. Oluline on samal ajal olla teadlik enda ametijuhendis määratud tööülesannetest, mis hoiab ärevust maas ja annab kindluse, et mõlemad pooled on teadlikud kokkulepitud kohustustest ja ootustest. 

Tugipersonal koolis on tänapäeval mõeldud eeskätt õpilaste toetamiseks. Kool võib aga otsustada, et üks päev nädalas on nõustamine ja vabad ajad psühholoogiga ainult õpetajate päralt. Tunnete, väljakutsete, emotsioonide juhtimise maailmas annab selline töökorraldus õpetajale teadmise, et tal on võimalus küsida abi ja tugipersonal on tema jaoks olemas. 

Rutiinist välja saamiseks on õpetajal oluline elukestvalt õppida. Mine koolitustele, liitu aineühendustega, suhtle kolleegidega väljaspool enda kooli. Mõtesta täiendkoolitus enda jaoks nii, et õpid seal enda, mitte õpilaste jaoks. Õpetajate koostöö on õppija suurim mõjutaja.

Kodu on iga inimese kindlus. Et koju jõudes oleks õpetaja tass täis ka oma pere jaoks, täidame seda koolipäeva jooksul pisikeste pauside ja üksiolemisega, aga ka kolleegidega vesteldes. Ikka selleks, et kodus oleksime oma pere soovidega sama lahked ja kannatlikud, nagu oleme olnud kooliperes.

Õhtust meeleleeki võibki hoida oma pere jaoks, pühendades aega ühistele headele tegudele ja koosolemisele. Hommikud aga võta enda jaoks ja tekita rutiin – näiteks 20 minutit hommikulugemist aitab seada päevale fookuse, annab aega mõtete koondamiseks ja häälestumiseks.

Püsiva muutuse kutsub nii õpilaste kui õpetajate elus esile ainult positiivne tagasiside. Seega, armas kolleeg, ütle endale iga päev: „Mina olen tähtis“ ja vali ennast esimesena. 

Kommentaarid

  1. Kahjuks pole kõik nii lihtne…

    Püüdkem märgata, kuis tühised, end väliste võtetega upitavad inimesed (isegi õpetajad) pürivad avalikkuse ette (ka meediasse). Kõik väline on LIHTNE – vaid meeltega tajutav… Aga arukus ja mõtlemisvõime nõuavad hindajalt sedasama, isegi tiitlid ei päästa.

    Koolitused ja õpetajate koostöö on vaid sõnad, hoopis keerulisem on väärtusliku SISU üles leidmine… Soovitan taas (25-aastase töö tulemus!) leida endale sobiv materjal raamatukesest “Carpe diem!”(2020) – loetelu lehekülgedel 68-79. See on TEADUSEST lähtuv materjal – nõuab kaasa mõtlemist!

    Peep Leppik

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tugisüsteemide tugevdamine on kutsehariduse kestlikkuse võti

Riigikontrolli hiljutine audit kutsehariduses õppivate haridusliku erivajadusega (HEV) noorte toetamisest toob päevavalgele olulise süsteemse kitsaskoha:…

2 minutit

Õpiampsud laiendavad silmaringi

Üksteist aastat tagasi lõime uut gümnaasiumi. Kooli õppekava tegemisse olid kaasatud tulevased õpilased, vanemad, õpetajad. Meie ühine otsus oli, et…

2 minutit

Laps ei saa endale peret valida

15-aastane Johan ei saa öösiti tihti magada, sest tema õde on raskelt haige. Koolis on tal puudulikud hinded ja käitumisprobleemid…

2 minutit
2 kommentaari
Õpetajate Leht