Uus haridusprogramm viib argumenteerimisõppe kõigisse 6. ja 10. klassi ainetundidesse

2 minutit
3 vaatamist
3 kommentaari

Eesti Väitlusselts ja President Kaljulaidi Fond käivitavad sel kevadel Heateo Haridusfondi toel programmi Arutlev kool“, mille eesmärk on pöörata ainetundides senisest rohkem tähelepanu noorte argumenteerimisoskuste ja kriitilise mõtlemise arendamisele. Programmiga saab katseaastal liituda kümme kooli.

„Me näeme, et viimastel aastatel on õpilaste argumenteerimisoskused ja võime arvamusi ning fakte eristada paraku üha kahanenud. Teisalt muutuvad need oskused järjest kiirenevas infotsüklis üha olulisemaks, need on ühed baasoskused, et suudaksime ka tulevikus ühiskonnana toimida. Seepärast peame tegema pingutuse, et neid süsteemselt ja läbivalt ainepädevuste kõrval arendada,“ avas president Kersti Kaljulaid tausta, miks otsustati koostöös väitlusseltsiga selline programm käivitada.

Programmiga liituvate koolide õpetajad saavad väitlusseltsi ekspertidelt koolituse ning ainetundide jaoks luuakse argumenteerimispraktikaid toetavad õppematerjalid. „Meie eesmärk on toetada õpetajaid, et neil oleks motivatsiooni ja vahendeid, et igapäevases õppetöös pöörata süsteemselt tähelepanu õpilaste argumenteerimisoskuste arendamisele,“ selgitas programmi juht Markus Laanoja.

Programmiga liitunud kooli õpilased läbivad ka argumenteerimise baasõppe ning koolid saavad ligipääsu arutleva hariduse praktikate pangale, mille abiga kujundada arutelu väärtustavat koolikeskkonda. Laanoja sõnul ongi programmi eesmärk lisaks õppetundides teadlikule argumenteerimisoskuse arendamisele juurutada kogu koolikeskkonnas kultuuri, mille keskmes oleks kriitiline infotarbimine ja argumentidele ehitatud arutelu.

Koolid saavad programmi kandideerida kuni 8. märtsini ning katseaastal viiakse argumenteerimisõpe kümne kooli 6. ja 10. klassidesse. „Oleme suhelnud paljude ekspertide, koolijuhtide ja aineõpetajatega ning tunnetus on, et argumenteerimise kui üldpädevuse arendamisega on oluline alustada varakult, juba teises kooliastmes,“ põhjendas Laanoja projekti fookuste ja sihtgrupi valikut.

Arutleva kooli programmi on välja töötanud Eesti Väitlusselts koostöös President Kaljulaidi Fondiga ning programmi käivitamist toetab Heateo Haridusfond. Katseaasta järel viiakse läbi mõju-uuringud ning jätkatakse programmiga juba rohkemates koolides.

Rohkem infot programmi kohta saab lehelt arutlevkool.ee ning 20. veebruaril toimuval veebiseminaril, kuhu saab registreerida siin.

Kommentaarid

  1. Ärge lubage koolis toimuvat “nõustama” asjatundmatuid inimesi!

    Väitluse aluseks on inimese teadmised ja MÕTLEMISVÕIME. Aga nendega tuleb tegeleda kogu kooliaeg vastavalt lapse arenguastmele. Need on kõik Eesti koolis aga languses (TÜ Psüh. Instituudi uuring 2013).

    6. klassis hakkab lapsel alles kujunema abstraktne mõtlemine. Sel ajal on vara väitlusest rääkida ja pealegi – meil pole ju enam õpetajaid, kes tunnevad psühholoogiat…

    Mahavisatud aeg ja raha!

    Mõtlev õpetaja

  2. Ärge lubage koolis toimuvat “nõustama” asjatundmatuid inimesi!

    Väitluse aluseks on inimese teadmised ja MÕTLEMISVÕIME. Aga nendega tuleb tegeleda kogu kooliaeg vastavalt lapse arenguastmele. Need on kõik Eesti koolis aga languses (TÜ Psüh. Instituudi uuring 2013).

    6. klassis hakkab lapsel alles kujunema abstraktne mõtlemine. Sel ajal on vara väitlusest rääkida ja pealegi – meil pole ju enam õpetajaid, kes tunnevad psühholoogiat…

    Mahavisatud aeg ja raha!

    Mõtlev õpetaja

  3. Ärge lubage koolis toimuvat “nõustama” asjatundmatuid inimesi!

    Väitluse aluseks on inimese teadmised ja MÕTLEMISVÕIME. Aga nendega tuleb tegeleda kogu kooliaeg vastavalt lapse arenguastmele. Need on kõik Eesti koolis aga languses (TÜ Psüh. Instituudi uuring 2013).

    6. klassis hakkab lapsel alles kujunema abstraktne mõtlemine. Sel ajal on vara väitlusest rääkida ja pealegi – meil pole ju enam õpetajaid, kes tunnevad psühholoogiat…

    Mahavisatud aeg ja raha!

    Mõtlev õpetaja

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Haridus- ja Noorteamet avaldas sellekevadiste eksamite tulemused 

Nii riigi- kui ka põhikoolieksamite esmased tulemused on selgunud. Võrreldes eelmise aastaga on riigieksamite…

2 minutit

Tallinna Tehnikakõrgkooli rektoriks valiti kõrgkooli praegune õppeprorektor Martti Kiisa

Professor Martti Kiisa on töötanud Tallinna Tehnikakõrgkoolis alates 2003. aastast…

1 minut

Augustis stardib TI-hüppe õpetajate tugiprogramm

Tallinna Ülikooli õpetajauurimus näitas, et tehisintellekt on Eesti koolides juba praegu laialt levinud, kusjuures pigem põhikooli- kui…

4 minutit
Õpetajate Leht