Rahulikku meelt, eriti nüüd

Käesolev kooliaasta tuleb teisiti nii noortele kooliõpetajatele, kooli vahetavatele kogenud pedagoogidele, uues koolis alustavatele kooliõpilastele/tudengitele kui ka mulle. Nimelt on see number minu esimene leht peatoimetajana. Tõsi, hariduselu ja ka Õpetajate Leht pole mulle võõrad: lehetöö staaži on mul peagi 95. sünnipäeva tähistavas lehes varasemast viis aastat ning haridustee ja ka mu esimene töökoht olid sügaval sellessamas maailmas. Usun, et mõistan koolielu seestpoolt ja näen nii suuri kui ka väikseid lugusid.

Minu soov on tuua õpetajateni inimlikud lood, mis kõnetavad iga päev laste ja noortega töötavaid pedagooge, samuti plaanime senisest enam lahata kõrg- ja kutsehariduse ning huvihariduse teemasid. Ning mõistagi kõike päevakajalist: üleminek eestikeelsele õppele, (osalt) sellest tulenev õpetajate kvalifikatsiooniga seotu, segadus gümnaasiumite koolikohtadega, „igihaljas“ palgateema jne. Ning juba käesolevas numbris lahkame mitme nurga alt TI-hüpet. Sõna saavad TI-hüppe vedaja Ivo Visak, õpetajad, õpilased, aga arvamusküljel ka noor helilooja Gregor Kulla, kes tõstatab mitmeid kriitilisi küsimusi tehisaru mõju kohta.

On ilmne, et Eestit 1990-ndatel ja nullindatel vähemalt IT-vallas ka mitmetest meist märksa rikkamatest riikidest mööda vedanud tiiger on uinunud ja vaja on uut hüpet. (Arengu)pendel liigub järjest kiiremini ja pikalt mõtiskleda pole ilmselt aega – uuendused on nii kiired, et enam pole nendega sammu pidamine probleemiks vaid pensioniikka jõudnutele. Ses mõttes on TI-hüpe paratamatu, kuid kindlasti kätkeb endas ohte. Kriitilisi küsimusi küsima peab, ja seda igal sammul. 

Raskel ja närvilisel ajal sõltub õpetajate meelekindlusest ja tasakaalukusest rahu tuhandetes kodudes. Maailm muutub meist sõltumata ning olukord, kus halvad uudised jõuavad maailma ühelt poolelt teisele vaid loetud minutitega – kusjuures vahel keeratakse neile veel mitu emotsionaalset vinti peale – nõuab erakordselt rahulikku meelt. Meie koolid ja õpetajad on korduvalt tõestanud, et nad suudavad kohaneda, leida lahendusi ja hoida sidet ahelas laps-kodu-kool. Küllap ka nüüd.

Jõudu uueks kooliaastaks, õpetajad!

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kas karistused on liiga leebed?

Alaealiste julmad vägivallateod on pannud paljusid küsima, miks ja kuidas noored selliste tegudeni jõuavad ning kas karistused süütegude eest on…

3 minutit

Kutsumusest tingitud motivatsioon

Tuntud spordiajakirjanik Ott Järvela on aastaid rääkinud, et spordiajakirjanik ei ole mitte elukutse või amet, vaid diagnoos. Mina olen seda…

3 minutit

Hobiõppimine saab punkti. Kui motiveeritud on aga tulevased kutseõppurid?

Eelmisel aasta alguses avaldatud OSKA tuleviku-uuring („Madala erialase rakendumisega erialad kutseõppes ja selle…

3 minutit
Õpetajate Leht