Liina Henningu sõnul on inseneeria erialade populaarsuse tõusule aidanud kaasa ettevõtjate jagatud info, et inimesi on valdkonnas puudu ning palk on konkurentsivõimeline.
Foto: Raul Mee / Andres Haabu

Inseneeria erialadele esitati rekordarv avaldusi

Liina Henningu sõnul on inseneeria erialade populaarsuse tõusule aidanud kaasa ettevõtjate jagatud info, et inimesi on valdkonnas puudu ning palk on konkurentsivõimeline.
Foto: Raul Mee / Andres Haabu
3 minutit
122 vaatamist
  • Inseneeria erialad on popid: Tallinna Ehituskoolis kandideeris tänavu sisetööde elektriku erialale 4,33 ning Tallinna Tööstushariduskeskuses roboti operaatori või mehhatrooniku erialale enam kui viis inimest kohale. Kutsekoolidel on seega, kelle seast valida, ja õppima asujad on ka motiveeritud.

Haridus- ja Noorteameti Inseneriakadeemia kutsehariduse arendusjuht Liina Henning ütleb, et ettevõtjad ootavad tehnikavaldkonna erialade lõpetanuid tööle, mistõttu panustavad ka ise õppetöösse – eesmärgiga parimad enda juurde tööle meelitada. „Tihti kujuneb koolipraktika koht õpilaste tulevaseks töökohaks.“

Võrreldes varasemate aastatega on kutsekoolid Henningu sõnul käesoleva aasta tulemustega rahul. Tihtipeale konkureerib kutsekoolis napilt üle 1,5 õpilase kohale, kuid seekord oli mitmes valdkonnas võimalik motiveeritud soovijaid valida (vaata statistikat kõrvalloost – KH).

Mida veel tuleks teha, et inseneride järelkasv suureneks?

Tuleb jätkata noortele, lapsevanematele, õpetajatele ja laiemale avalikkusele inseneeria valdkonna võimaluste selgitamist. Oluline on tegeleda järjepidevalt õppekavade arendamisega, et inseneeria haridus oleks päriselt ajakohane ja huvitav.

Aitab ka ettevõtjate jagatud info, et inimesi on puudu ning palk on konkurentsivõimeline, seda ka kõrgharidusega inimestega võrreldes. On mõistetud, et tark ja tehnoloogiliselt kõrgel tasemel majandus ning tootmine annavad võimaluse hästi elada nii noorel, eksportival ettevõttel kui ka riigil tervikuna.

Kuidas veelgi rohkem tahtjaid kutsekoolidesse meelitada? 

Kolmandas kooliastmes tuleb ka edaspidi erialasid tutvustada, see aitab valida teadlikult. Samuti saavad kutsekoolid jätkuvalt panustada õppekavade arendamisse.

Oluline on suurendada nende õppurite arvu, kes kutsekooli kaudu kõrgkooli liiguvad. Kõrgkoolide sõnul on kutsekoolilõpetajad neile väga oodatud, sest nad jõuavad erialaainetes väga hästi edasi. Selleks on tarvis abistada kutseõppurit riigieksami üldainete eduka sooritamiseni. Nelja-aastastele õppekavadele ülemineku ning ettevalmistuskursustega kutsekoolid seda ka teevad.

Samas on teada, et paari aasta pärast kahaneb põhikoolilõpetajate arv märkimisväärselt ja siis tuleb juba oluliselt pingutada, et olemasolevatki taset säilitada.

Millised on Inseneriakadeemia peamised ülesanded?

Inseneriakadeemia on seadnud eesmärgiks oluliselt uuendada õppekavasid ja parandada õpetamiskvaliteeti metallitöötlemise, digitehnoloogia, elektri- ja ehitusvaldkonnas. Tegeleme inseneeria hariduse populariseerimisega, et kaasaegsetele õppekavadele jõuaksid motiveeritud õppijad. Ja lõpptulemusena ootavad ettevõtjad heade oskustega spetsialiste, kellega koos luua uusi kvaliteetseid tooteid või teenuseid.

Ettevõtjad, riik ja haridussüsteem koos aitavad inseneeria haridust populariseerida. Koostöös on kerge leida panustajaid õppekavaarendusse, külalislektoreid loenguid lugema ja õppureid toetama. Palju organisatsioone tegutseb ühise eesmärgi nimel.


Top 5 populaarsemat inseneeria eriala kutsehariduses:

Mehhatroonik – Tallinna Tööstushariduskeskuses 5,53 kandidaati kohale.

Roboti operaator – Tallinna Tööstushariduskeskuses 5 kandidaati kohale.

Digitehnoloogia / kestlikud tehnoloogiad – Tartu Kunstikool ja Tartu Rakenduslik Kolledž, 4,67 kandidaati kohale.

Sisetööde elektrik – Tartu Rakenduslik Kolledžis 4,3 ja Ehituskoolis 4,33 kandidaati kohale.

Visuaalmeedia tehnoloogia – Tallinna Polütehnikumis 3,16 kandidaati kohale.

Kommentaarid

Õpetajate Lehel on õigus avaldada teie kirjutatud kommentaar paberväljaandes. Kommentaari pikkus ei tohi ületada 3000 tähemärki. Õpetajate Lehe kodulehe kommentaarid on modereeritavad ja avaldatakse pärast toimetamist hiljemalt kommentaari saatmisele järgneva tööpäeva hommikuks. Lehel on õigus jätta saadetud kommentaar kodulehel avaldamata. Iga kommentaari edastaja arvuti IP-aadress, sessiooni identifikaator ja kommenteerimise aeg salvestatakse andmebaasis. Õpetajate Leht ei vastuta kommentaaride sisu eest!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Haridus mängib kõrgtehnoloogilise majanduse arengus võtmerolli

Tehnoloogiahariduse arendamine on nii majanduslik kui ka ühiskondlik prioriteet. Eesti majandus ja tööturg vajavad järjest…

2 minutit

IT-hoog aitab koolidel informaatikaõpet senisest süsteemsemalt arendada

Haridus- ja Noorteameti Progetiigri uus programm IT-hoog sai Tallinna Ülikooli teadlaste abil oktoobri…

9 minutit

Kutsekoolist kõrgkooli ja edasi veel …

„Kutsekool on stardiplatvorm, mis annab hoogu, aga edasine sõltub juba inimese enda tahtest ja valmisolekust pingutada,“ ütleb Tallinna Polütehnikumi…

6 minutit
Õpetajate Leht