RMK pakub loodusõppe õuetunde igas vanuses lastele

3 minutit
2 vaatamist

Riigimetsa Majandamise Keskuse loodusõppeprogrammid viivad räätsadel talvist sood avastama, õpetavad puude mõõtmise kaudu metsamatemaatikat ja aitavad lugeda lumele kirjutatud jäljeraamatut. Programmide seast leiab sobiva nii lasteaiamudilasele, kooliõpilasele kui ka juba täiskasvanud loodusesõbrale.

Parim viis loodust tundma õppida on minna loodusesse – sellele on raske vastu vaielda. RMK loodusharidusprogrammid on mõeldud õpetajatele abistavaks võimaluseks tundide läbiviimisel.

„Laste otsene kokkupuude loodusega jääb üha põgusamaks. Esiteks on inimesed koondunud elama linnadesse, teiseks on tänapäeva lastel teised huvid. Kui mudilased veel kükitavad rohukõrrekest või putukat uurima, siis koolilaste tähelepanu läheb telefonidele-arvutitele,“ tõdeb RMK loodusteadlikkuse spetsialist Liina Karrofeldt.

„Sellepärast soovime teha looduskeskkonna õpilastele huvitavaks, ja seda ikka nii, et nad saaks oma silmaga näha, käega katsuda. Kõikidel meie külastuskeskuste pakutavatel programmidel on seos õppekavadega, iga programmi juures on kirjeldatud sisu, tegevus ja eesmärk – nii on õpetajal kohe pilt selge, kuidas seda ülejäänud ainekavaga siduda ja kas on lõimumist ka teiste õppeainetega,“ lisas ta.

Liina Karrofeldti sõnul pakuvad RMK külastuskeskused nii aastaringseid kui ka kindlale aastaajale kohaldatud programme. „Praegusel ajal ootame eelkõige oma talveprogrammidesse. Võimalik on uurida lumele jäetud jälgi, tutvuda Eesti loomade ja lindude talvise elutegevusega ja nende toiduahelaga, matkata talvisesse rappa, saada teadmisi metsa kaitsest ja majandamisest,“ tutvustab ta. On selliseid programme, mis toimuvad ainult ühes kindlast külastuskeskuses, kuid mõne teema puhul on valida mitme koha vahel.

Õppeprogramme viivad läbi RMK külastuskeskuste töötajad ja asjatundlikud retkejuhid, kel lastegruppide juhendamisel suured kogemused. „Metsas liikudes ei tea kunagi, keda või mida näed, nii et tuleb hoida silmad lahti ja osata laste huvi üleval hoida. Õnneks pakub loodus alati elamusi. Isegi tänapäeva kooliõpilased, kel internet käeulatuses, sattuvad ilvese jälgi nähes elevusse, sest päris elu on ikka midagi vägevamat kui pilt või video arvutis,“ kinnitab Liina Karrofeldt.

Gümnaasiumiosale võiks tema hinnangul aga huvi pakkuda programm „Millest jutustavad aastarõngad“, kus tehakse tutvust dendrokronoloogia ja dendroklimatoloogia ja uuritakse kliimamuutuste mõju puudele ja metsale.

Praegu kehtib talvistele loodusprogrammidele soodushind 1 euro õpilase kohta. Saaremaal ja Hiiumaal asutavates Vilsandi ja Ristna külastuskeskuses on talveprogrammid lausa tasuta. Osalemiseks tuleb eelnevalt registreeruda ja soodushinna saamiseks teha seda enne 29. veebruari.

Mitu külastuskeskust pakuvad õpilasgruppidele seljakotiprogramme, kus õpetaja saab külastuskeskusest eelnevalt kaasa kogu vajaliku infomaterjali ning õppevahendid ja juhendab programmi ise. Sellise toreda loodusretke võib Liina Karrofeldti sõnul võtta ette ka lihtsalt pere- või sõpruskonnaga. „Seljakotiprogrammid on tasuta, kuid kindlasti tuleb ka sinna end eelnevalt kirja panna, siis teab külastuskeskus ettevalmistused teha,“ toonitab ta.

Kõikide RMK loodusõppeprogrammidega saab tutvuda Loodusega Koos veebilehel https://www.loodusegakoos.ee/metsakool, kust leiab ka asukohtade täpsed kirjeldused. Transport toimumiskohta tuleb külastajatel ise korraldada.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Tiskre Kooli valiti juhtima Marian Vares

Äsja asutatud Tiskre Kooli direktoriks valiti Marian Vares, kes alustab koolijuhina tööd 11. augustil.

“Mul on hea meel ning suur…

2 minutit

Õpetajate järelkasv tõusuteel: õpetajate perre lisandub rekordarv lõpetajaid 

16. juunil said Tallinna Ülikoolis diplomi haridusteaduste instituudi värsked lõpetajad. Kogu ülikooli…

2 minutit

Ida-Virumaa haridusalgatus toob õpetajad andma füüsikatundi korraga mitme kooli õpilastele

Ida-Virumaa haridusklaster Hariduskopter alustab võimendatud õpetaja projekti, mis pakub haridustehnoloogiaga…

3 minutit
Õpetajate Leht