Spordikoolituse ja -Teabe SA kaardistas tänavu jaanuarist septembrini Eesti põhikoolides ja gümnaasiumides, kutseõppeasutustes, rakenduskõrgkoolides ja ülikoolides koolide sportimistingimuste ja -võimaluste hetkeolukorda. Nüüd on uurimistulemused selgunud, teatas haridus- ja teadusministeeriumi pressiesindaja.
Projekti käigus kaardistati arvuliselt koolide varustatus spordivahenditega, õppetööks kasutatavad sportimispaigad, tunniväline tegevus koolide spordiringides ja koguti andmeid koolides puuduoleva spordiinventari kohta.
Koolide varustatust spordivahenditega hinnati põhikooli õppekava elluviimiseks kasutatava kehalise kasvatuse inventari soovitusliku nimekirja alusel. Kõige paremini ollakse varustatud sportmängude inventariga, mida on spordivahendite lõikes piisavalt 54% ulatuses. Võimlemise inventari on piisavalt 45%, kergejõustiku inventari 40% ning muud inventari 44% ulatuses. Võrreldes soovitusliku arvuga on sportmängude inventari piisavalt vähemalt pooles koolidest, samas on talispordi inventari piisavalt ainult 6% koolides. Kõige rohkem tuntaksegi puudust suusavarustusest, mille oli 424 kooli esitanud puuduoleva inventari nimekirja tippu.
Sportimispaikade kaardistamisel kasutati Eesti spordiregiregistri andmeid, kokku 2298 sportimispaiga kohta. Kui võimlate kasutusvõimalus on olemas kolmveerandil, siis suusaradade kasutusvõimalus vaid kümnendikul koolidest. Levinud sportimispaikade liikidest on kõige halvem tehniline seisukord staadionidel.
Tunniväliseid spordiringe pakub 77% koolidest, keskmiselt on koolide spordiringidesse kaasatud iga kaheksas õpilane. Kõige populaarsemateks spordiringides harrastatavateks spordialadeks on korvpall ja võrkpall, mille spordiringe on loodud enam kui 30% koolides, järgnevad jalgpall ja kergejõustik.
Spordiringide organiseerimist takistavate asjaoludena tuuakse kõige rohkem esile ringitundide eest juhendajatele makstavat liiga väikest tasu ning transpordi või koolitranspordi ebasobivat kellaaega.
Projekti aruandega saab tutvuda: http://www.spordiregister.ee/spordivahendid/.
Lisa kommentaar