Lapsed õpivad rohkem, kui õppekava ette näeb

3 minutit
22 vaatamist

Meie tänavune eTwinningu projekt on õues­õppe projekt „Talvel on lõbus”. Part­neri­teks Läti, Leedu, Poola, Rumeenia ja Kreeka. Projektist võtavad osa lapsed, lapsevanemad ja õpetajad. Mõtleme välja lõbusaid tegevusi, et lapsed oleksid ka talvel palju värskes õhus. Kevadel paneme veebi raamatu mängukirjelduste ja fotodega. Soovime, et see oleks metoodiline materjal, mida ka teised saaksid kasutada.

Projekt pole ainult veebipõhine. Detsembris sõidan Rumeeniasse partnerkooli, kus teen projektitegevusi kuuenda klassi lastega ja esinen esitlusega eTwinningu seminaril. Rumeenia õpilased avaldasid soovi jagada tegevusi meie lasteaialastega. Meie lapsed meisterdasid Rumeenia lastele Eesti-teemalisi postkaarte ja kirjutasid neile inglise keeles häid soove, näiteks: „Häid jõule!” Õppekavas ei ole inglise keelt, kuid üks meie õpetaja õpetab seda lastele heast tahtest. Meie lapsed õpivad nii ka ise rohkem Eestit tundma. Kõik saadetavad fotod on Eestist: loodus, talud, Pikk Hermann, õnnelik perekond, meri, lambad, laulupidu, Carmen Kass … Meil on seinal Euroopa kaart. Saan näidata, kus Rumeenia asub. Üks laps ütles hiljuti, et Rumeenia on kala moodi. Meie lastel on viimane aasta lasteaias. Ma arvan, et see projekt on neile väga hea ettevalmistus kooliminekuks. Nad teavad juba üht-teist geograafiast, kodulinnast. Nad õpivad rohkemgi, kui õppekava ette näeb.

Eelmise õppeaasta projekt „Kodu­linn laste silmade läbi” oli minu esimene eTwinningu projekt. Selles projektis pidid lapsed kunstis väljendama oma tundeid kodukoha vastu. Et neid projekte rahaga ei toetata, kasutasime MISA toetatud projekti tegevusi eTwinningu projektis ekskursioonidel käimiseks. Õpetaja Jevgenia Kirilina, professionaalne giid, tutvustas lastele Tallinna. Lapsed teavad nüüd Tallinna vaatamisväärsusi ja legende, orienteeruvad vanalinnas. Seda projekti oleks kasulik teha igas rühmas. Lapsevanemad olid projekti lõppedes nii rahul, et palusid Tallinna teemaga jätkata. Projekti kohta tegime elektroonilise raamatu, mille panime kodulehele.

Kui ma kaks aastat tagasi siia lasteaeda tulin, vastasid lapsed küsimusele, kus nad elavad: „Venemaal”. Kuna kodus vaadati telekast Vene uudiseid, arvasid lapsed tõesti, et elavad Venemaal, ja ei teadnud ühtki Eesti linna peale Tallinna. Tänu eTwinningule on neil nüüd teadmised Eestist, meie naabritest ja Euroopast. Ei usu, et kodus neile sellest palju räägitakse.

Miks võiks lasteaed liituda eTwinninguga? Esiteks, rahvusvaheline koostöö tõstab asutuse mainet. Teine põhjus on keeleõppimine. Ma ei pea silmas vaid inglise keelt. Mina näiteks hakkasin õppima rumeenia keelt. Õpetaja peab valdama IKT-vahendeid ning eTwinning on selleks ideaalne võimalus. Olen palju juurde õppinud seminaril Kreekas ja kasutanud palju IKT tasuta võimalusi.

Võib suhelda Facebookis, aga veel kasulikum ja huvitavam on kontakt kolleegidega, kellega ka tööasju arutada. eTwinning on nagu Facebook õpetajatele, kellele töö on nagu hobi.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Õpetaja abidest ja assistentidest saavad sügisel abiõpetajad

1. septembrist jõustub uus alushariduse seadus ning lasteaedades ja -hoidudes hakkavad õpetaja abide ja assistentide…

9 minutit

Eesti Lastehoidude Liidu juht Mari Kummer: „Kas Tallinnal on alusharidussektoris raha üle?“

10. juunil teatas Tallinna Linnavalitsus kavatsusest kaotada lasteaedade kohatasu…

3 minutit
1 kommentaar

Millist õpetajat vajab tuleviku alusharidus?

Õppimise mõistmine ja mõtestamine on viimastel kümnenditel oluliselt muutunud. Üha enam rõhutatakse, et õppimine ei toimu mitte teadmiste…

8 minutit
10 kommentaari
Õpetajate Leht