Tallinna ülikoolis said 26. veebruaril esimest korda kokku programmi „Education4Future” („Tulevikukool”) osalised.
Nelja riiki haaravas koolijuhtide täiendusõppe programmis osalevad Hogeschool van Amsterdam Hollandist, Pädagogische Hochschule Zürichist, Schulamt Fürstentum Liechtensteinist ning Tallinna ülikool Eestist. Programm koosneb loengutest, seminaridest, koolikülastustest ning praktilisest kooliarendusprojektist. Programmis on kaks moodulit keskendatud üksnes Eesti osalejatele, kolm moodulit on rahvusvahelised ja seal on kõigi riikide õpigrupid kokku liidetud.
„Tulevikukooli” programmist võtab Eesti poolelt osa 15 inimest, neljast riigist kokku osaleb aga kümne kuu pikkuses programmis 50 täiendõppijat. Eesti õpirühm koosneb kogenud koolijuhtidest, äsja alustanud koolijuhtidest, õpetajatest, kooliuuendajatest, haridustehnoloogidest ja TLÜ hariduse juhtimise eriala magistrantidest.
Õppetöö lähtub OECD programmist „Trends Shaping Education”. Eesmärk on arendada koolijuhtide teadmisi ja hoiakuid 21. sajandi hariduselu väljakutsetest lähtuvalt, kujundada kompetentseid koolijuhte, arendades nende eestvedamisoskust nii rahvusvahelises kui ka kohalikus haridusruumis. Koolituse raames viiakse ellu kooliarendusprojekti, mis aitab mõista ja analüüsida kooli töökultuuri, väärtuste, info- ja kommunikatsioonitehnoloogia ning õppimise ja hariduse juhtimise seoseid.
Projektis osalejatest moodustatakse kolmeliikmelised rahvusvahelised koosõppimise rühmad, mis keskenduvad eri riikide väljakutsetele ja jõuavad nn kriitiliste sõpradena ning üksteise juhendamise kaudu strateegiateni, mis pakuvad parimaid lahendusi. Kahe kodumaise mooduliga (sissejuhatav töötuba talvel ja suvekool) pakutakse koolijuhtidele laiemat pilti globaalsest haridusuuendusest ning kujundatakse õpigrupist tugev uue põlvkonna koolijuhtide võrgustik, kus ollakse valmis ka edaspidi üksteiselt õppima.
Tulevikukooli programmi läbiviimist toetavad haridus- ja teadusministeerium ja Tallinna linnavalitsus.
Lisa kommentaar