Õpikud muutuvad ruumiliseks

,
1 minut
8 vaatamist

8. aprillil said Tallinna õpetajad, koolijuhid ja haridustegelased kuulata Tartu ülikooli Tallinna esinduses kaht üldarendavat loengut. Esimese loengu pidas Tartu ülikooli Narva kolledži kommunikatsiooni dotsent Jelena Nõmm. Tema teemaks oli etnilised stereotüübid ja suhtluspädevuse arendamine koolis. Teise loenguga esines TÜ tehnoloogiahariduse keskuse vanemteadur Leo Siiman, kelle teema oli „3D-tehnoloogia ja haridus”.

Kümme aastat väldanud uuring USA-s on näidanud, et hea ruumilise mõtlemisega lapsed jõuavad kaugele, toonitas Leo Siiman. Seejuures on hea ruumiline mõtlemine kergesti arendatav. Kui see on kellelgi nõrk, siis ainult põhjusel, et kooliprogrammides on ruumilise mõtlemise osa väga väike või puudub hoopiski. Leo Siiman näitas, kuidas arvutiprogrammide abil saab pinnalisi kujundeid ruumiliseks muuta, neid iga külje pealt vaadata ja analüüsida ning õpilaste ruumilist mõtlemist arendada. Siiman ennustas, et juba lähitulevikus saavad õpilased kasutada ruumilisi internetiõpikuid, et geomeetria, planeetide liikumine ümber Päikese, molekulide ja aatomite ehitus jne kiiremini selgeks saaks.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina…

2 minutit
Õpetajate Leht