TALIS-e uuringus vaadeldi õpetamist ja õppimist

,
1 minut
6 vaatamist

25. ja 26. juunil osaleb Eesti delegatsioon Tokyos OECD rahvusvahelise õpetamise ja õppimise uuringu TALIS esitlusel. Uuringu küsimustele vastas meil 197 koolijuhti ja 3214 õpetajat.

TALIS-e siht oli koguda infot õppekeskkonna ja õpetajate töötingimuste kohta rõhuasetusega sellel, kuidas need tingimused mõjutavad õpetajate töö pedagoogilist aspekti ning kooli õppekeskkonda. TALIS-e analüüs võimaldab võrrelda riike ja tuua välja sarnaseid probleeme

Uuringu valimisse kuulusid enam kui 30 riigi õpetajad, kes töötavad 7.−9. klassi ehk 15-aastaste õpilastega, ja koolijuhid.

Uuring koosnes kolmest etapist: eeluuringus 2011. aasta suvel koguti kvalitatiivseid andmeid ja koostati testuuringu küsimustikud. Testuuring toimus Eestis märtsis 2012 ja sellest võttis osa 329 vastajat 20 koolist. Testuuringu andmeid ei avaldata, kuid need olid vajalikud põhiuuringu küsimustike koostamiseks. Põhiuuring viidi Eestis läbi mullu kevadel.

TALIS 2013 toimus Eestis ESF-i programmi „Üldhariduse pedagoogide kvalifikatsiooni tõstmine 2008−2014” raames. Eesti siseriiklik raport valmib 2014. aasta lõpuks ja pannakse üles haridus- ja teadusministeeriumi kodulehele.

TALIS-e esimene uuring, kus osales ka Eesti, viidi läbi 2008. aastal.

Kommentaarid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Jalutuskäik pedagoogilises oaasis

Waldorfi kool on andnud ühiskonnale valikuvõimaluse. Eesti Waldorfi koolid on rohkem kui 30 aastaga tõestanud, et selle kooli lõpetanud noored…

8 minutit

Kolm uut nägu klassis: kuidas vahetusõpilased tõid kooli värskust ja elavdasid koostööd

Kui suve lõpus sai teatavaks, et Koeru Keskkooliga liitub korraga…

9 minutit

Õpetajad hakkavad oma loodud materjalide eest tasu saama

„Ministeerium on otsustanud koguda kokku ja rahastada olemasolevaid õpetajate loodud materjale,“ lausus haridus- ja teadusminister Kristina…

2 minutit
Õpetajate Leht